Inspo - fletter

Postet av Lise-Lotte Winbladh den 22. Mar 2015

Jeg er så utrolig glad i fletter og blir veldig inspirert når jeg ser alt man kan skape med forskjellige flette metoder. Jeg får veldig lyst til å bli god på å flette når jeg ser dette!

Modell - farge

Postet av Lise-Lotte Winbladh den 21. Mar 2015

Praksisuken med farge er over, og jeg har fått mye bedre forståelse for farge nå etter å ha jobbet med det. I går skulle vi ha modell til farge og det var veldig gøy. Min modell ønsket en naturlig, varm og jevn bruntone i hele håret. Hun hadde ikke farget håret på et år, og det var derfor mye ujevnheter og nyanser i håret hennes. Jeg syntes at jeg fikk til et veldig fint resultat og er veldig fornøyd.
Her er resultatet:

Tusen takk Hannah for at du ville sitte modell for meg!

Første uken med farge

Postet av Lise-Lotte Winbladh den 14. Mar 2015

Det er lørdag, og enda en skoleuke er over. Denne uken har vært tung med mye teori, og vi har lært mye som for meg var helt gresk og ikke så lett å forstå med en gang. Nemlig farge og fargeteori.
Å farge et hår er litt mer komplisert enn hva jeg hadde trodd... Først og fremst trodde jeg at fargene kom til salongen ferdig blandet og med riktig farge til alle kundene som kom, men det var nok for godt til å være sant. Haha, det skulle visst ikke være så enkelt.
Men i dag sitter jeg igjen med en positiv tanke om at jeg er veldig glad for at det ikke er så enkelt. Fordi farge er jo så gøy, og med alt vi kan gjøre med farge ville det vært utrolig kjedelig om de kom ferdig blanda til oss i salongen.

Etter en uke med teori, er heldigvis ikke farge så gresk lenger og jeg har fått en ganske god forståelse for det. En god nok forståelse til å sette i gang med puggingen. På mandag skal vi starte med å praktisere farge på dukkehode, og allerede neste fredag skal vi ha vår første modell til helfarge. Det blir veldig spennende og ikke minst gøy.

Makeup

Postet av Lise-Lotte Winbladh den 14. Mar 2015

På tirsdag fikk vi besøk av Steven. Han jobber som frisør og makeup artist, og kom til skolen for å lære oss om makeup. Det er utrolig hvilke uttrykk man kan skape ved å legge på riktig sminke. Han viste oss teknikker til en vanlig skjønnssminke, i tillegg til makeup som kan brukes på en catwalk/photoshoot. Jeg lærte veldig mye av Steven, og dette var nyttig for meg da makeup er noe jeg ønsker å gjøre og lære mer av i fremtiden.

Modell - permanent

Postet av Lise-Lotte Winbladh den 8. Mar 2015

På fredag hadde vi modell til permanent og her er resultatet

Vi jobbet sammen 2 og 2 og det gikk kjempe bra ettersom at Malin og jeg samarbeidet veldig godt sammen. Vi ble kjempe fornøyde med resultatet, og det samme ble Ingrid som var veldig tålmodig med oss da det ble en del timer i stolen før vi var ferdige :)