Helt ny meg.

Postet av Mina Haug den 9. Okt 2014

Hei! Endelig har bloggeren i meg tatt tak i den elendige oppdateringen. For jeg kjente på følelsen idag om hvilken forståelse og kunnskap jeg føler jeg har fått etter jeg startet på skolen. For hår er virkelig ikke bare hår i mine øyne lenger. Det er noe helt annet enn hva jeg så for meg på forhånd. Jeg regnet ikke med at alt skulle være like lett, men det er så mye mer avansert enn det de fra "utsiden" tror. Jeg har nå stor respekt for frisøryrket, på alle måter. Jeg føler på en måte at avgjørelsen ved å starte på Adam og Eva-skolen har forandret meg, på en veldig god måte! Jeg har innsett at jeg også kan få til noe, og det er så mye lettere når man har så stor interesse for noe som det jeg har for frisørfaget. Jeg gleder meg til fortsettelsen!

I forhold til alle klippetestene vi har hatt så langt, kan jeg si meg godt fornøyd. Føler jeg har hatt god forståelse for de forskjellige klippene, og jevnt over fått det godt til. Kort oppsummert...

Nå har vi endelig startet med farge, noe som jeg har hatt en liten ekstra kjærlighet for så lenge jeg kan huske. Vi har hatt fargeteori med Loréal, og idag farget vi dukken vår. Før vi imorgen skal bryne oss på hverandre inad i klassen. Dette ser jeg frem til, og både gruer og gleder meg. Så får vi se hva slags resultat vi alle sitter igjen med til helgen. Jeg kan ihvertfall si at jeg har en flott klasse, med mennesker som er forskjellige på alle mulige måter, noe jeg synes er helt strålende. Vi lærer hverandre å kjenne, og det å være gode kollegaer.

(Dukken vi farget idag prøvde jeg og min samarbeidspartner Marie, å farge i en mørk lillafarge (5.20 Inoa). Dessverre tok dukken dårlig til seg fargen, og det ble ikke helt som forventet.)

Dette bildet føler jeg beskrev litt hva vi har lært om hårfarge de siste dagene, forskjellene er store fra den ene til den andre fargen.

Og til slutt litt nødvendig bildeinspirasjon :)

(Alle bildet er hentet fra pinterest.com)

2 Kommentarer