Postet av Veronica Holme den 10. Feb 2017

Hei! Endelig fredag og helg. Vi har hatt klippetest i økende lengder i dag, og det gikk ikke spesielt bra. Det gikk dårligere enn jeg hadde trodd, og jeg er ærlig talt skuffet. Jeg føler vel egentlig at jeg ikke kunne gjort det så mye bedre, og det er både godt og vondt. Godt fordi ja, jeg gjorde mitt beste, og vondt fordi mitt beste ikke er særlig bra. Å skrive dette sitter litt langt inne, men hvis jeg først skal blogge kan jeg like gjerne være ærlig og åpen. Det å prøve noe nytt skal være både oppturer og nedturer. For noen skal det være vanskeligere, og noen må jobbe hardere enn andre. Jeg skulle gjerne vært et naturtalent, men jeg må nok bare innse at jeg tilhører den gruppen som må jobbe beinhardt.

Jeg fikk tatt en lang prat med mamma etter skolen, og det hjalp mye. Samboeren ringte også hjem fra firmatur i Tyskland. Etter å ha holdt tårene inne lenge var det godt å få ut frustrasjonen. Ja, jeg gråt over en klippetest. Skuffelsen føltes enorm etter en lang og hard uke. Etter en liten trøstemiddag fra McDonalds (BigMac, pomfri, Cheese Burger, cola, sjokolade milkshake og eplepai) senere, ble humøret bedre. Jeg må bare bite tennene sammen og jobbe enda hardere på mandag. Det finnes ikke rom for å gi opp når det er dette jeg vil. Jeg vil, og jeg skal.

Resultatet av økende lengder. Du kan se hvordan dukken så ut i går her.

I dag gikk Hår og Skjønnhetsmessen av stabelen i Oslo Spektrum, og dit skal jeg i morgen sammen med noen av jentene i klassen - det gleder jeg meg veldig til!