Hår og Skjønnhetsmessen 2017

Postet av Veronica Holme den 11. Feb 2017

Hei!

I dag var jeg ute av sengen allerede litt over åtte. En rask dusj og en føn lærerne mine ville vært flau over senere, satt jeg på bussen på vei inn til byen. Hadde avtale med noen av jentene fra klassen om at vi skulle møtes og gå på Hår og Skjønnhetsmessen som er i Oslo Spektrum i helgen. Frokosten ble inntatt på Deli mens vi samlet troppene, og så gikk vi til Spektrum.

Så mye mennesker og så mye og se på! Stands fra leverandører, både kjente og ukjente merker. Ikke minst var det moro å gå rundt og snakke med kyndige folk. Vi fikk prøve et verktøy som kun klipper slitte tupper, veldig morsomt, og så traff vi på en dame som heter Vigdis Marthinsen. Hun har utviklet Dual Air. En ufattelig kul føner som får skuldrene ned, og som dermed gir en helt ny og annerledes måte å jobbe på. Vi fikk prøve og bruke den, noe som var en stor aha-opplevelse. I tillegg var Vigdis veldig hyggelig å snakke med. Det er stilig med folk som gjør noe banebrytende og stort for å lette andres hverdag.

Vi gikk forbi NM i frisering. Veldig mye inspirasjon å hente, noen mennesker er så kreative at jeg nesten har vanskelig for å tro at de har funnet på alt selv. På bildene over var det creative, day style, evening style og fashion style som skulle bedømmes.

Adam og Eva presenterte de siste trendene for L'Oreal Pro, og en av jentene i klassen, Soukaina Mabrouk (@hair.by.soukaina), var modell for Raia Sandhu, til venstre i bildet.

Vi fikk ikke med oss alt, men det var en stor opplevelse likevel Etter å ha sett ferdig gikk vi bort på Fiasco i Schweigaardsgate og fikk i oss litt mat og drikke. Nå har jeg mer eller mindre nettopp kommet hjem, og om en times tid skal jeg hente samboeren slik at han slipper å dra trillekofferten gjennom snøen hele veien hjem. Hvis du vil se video av "streetstyle" visningen til Adam og Eva med Eirik Thorsen (Grensen), Anne Lise Dale (Gamlebyen), Colombo Nilsen (Paleet), Steven "Pimjang" Moldskred (Nedre Slottsgate), Tonje Dahlen (Strøget), Raia Sandhu (Sjølyst) og Inger Lise Moa (Grensen) kan du gå inn på min Instagram - @vsholme heter jeg der! Ha en ellers super lørdag videre