Modell, undergang og rundbørsteføn

Postet av Veronica Holme den 23. Feb 2017

I natt avlyste modellen min avtalen vår - så jeg gikk på skolen og fortalte at jeg ikke kunne gjennomføre dagens klippetest på modell, altså vårt første ekte menneske. Det var grusomt, og snørr og tårer rant fra kl 6 til kl 9. Heldigvis har jeg verdens beste lærere (Peder, Hege, Anne - dere er knallfine) som lærte meg at ja, det er drit kjipt, men det skjer. Jeg har selvfølgelig oppført meg som det skulle vært verdens undergang (krisemaksimering, som mamma sier), men det roet seg utover dagen. Neste gang skal jeg ha en modell jeg stoler på, som jeg vet at ikke skuffer meg, og som har forståelse for at det er utdannelsen min det handler om.

I tillegg til mangel på modell klarte jeg å miste telefonen min i gulvet på bussen i dag. Den sprakk, og hele skjermen er ødelagt. Da jeg kom på skolen og skulle legge maten min i kjøleskapet ramlet en hel hylle ut - og alt havnet på gulvet. Etter skolen fant jeg ut at matbutikken vår ikke hadde Maaruds paprika og sweet chili potetgull. Så det har i det store og det hele ikke vært min dag.

På en annen side fikk jeg øvd masse på rundbørsteføn i dag mens resten av klassen klippet modeller! Og selv om jeg ikke ble ferdig med hele hodet, ble resultat ganske bra, om jeg får si det selv.

Ellers har jeg aldri vært så stolt av klassen som det jeg har vært i dag. Det var rett og slett drit kult å se alle i salongen, i full action med levende kunder. Utrolig imponerende å se på. Alle var så rolige, praten gikk, og det var mange fornøyde mennesker som forlot Adam og Eva skolen i dag, både fedre, kjærester, samboere, kompiser og ukjente. Helt ufattelig hvor flinke folk jeg går i klasse med I morgen begynner vi med strukturomforming, permanent! Det gleder jeg meg til. Og så er det straks helg