Utplassering på Bislett!

Postet av Sara Mällo den 21. Mar 2017

YAAAY! Jeg ble hoppende glad når jeg fikk vite at jeg hadde fått utplasseringsplass på Adam og Eva Bislett, og det hadde jeg all grunn til. mye koselige folk på en og samme plass!

Chris(tina) og Maria, to av lærerne mine fra skolen jobber på Bislett. Chris er daglig leder og Maria er faglig leder. Begge er proppfulle av kunnskap og godt humør, noe som gjør at jeg gleder meg til fortsettelsen på disse to ukene.

De andre som jobbet i salongen virket også kjempekoselige, og jeg føler at jeg og Tanya ble veldig godt tatt imot. Vi fikk til og med lapp på kjøkkenet som ønsket oss velkommen! Vi fikk være med og observere, prøve oss litt på daglige oppgaver og vi fikk være med på gjennomgang av produkter med L'oréal. Morsomt!

Jeg er vanligvis en veldig utadvendt person, men i dag tok jeg meg selv i å nesten være litt sjenert. I dag fikk jeg erfare at det å jobbe i salong er ganske annerledes fra å jobbe i butikk. Selvfølgelig skal man ha kundeservicen på plass, men man har mye mer kontakt med ansatte i en salong enn det man har i butikk. Veldig, veldig koselig, men litt uvant.

For å kaste oss selv litt tilbake i tid; Forrige fredag hadde vi klipp, kjemisk behandling og føhn på modell. Altså, tverrfaglig prøve. Vi hadde fra kl. 0800 til klokken 1400, seks timer. Litt før klokken 12 husker jeg at jeg sa til Christine; "nå ble jeg så glad fordi jeg så hvor mye tid jeg hadde igjen!".
Da var jeg nesten ferdig med klippen, og skulle til å gå på farge. Tok livet helt med ro. Når klokken slo 1330 hadde jeg fått i all hårfargen. Med 35 minutters virketid og føhn på lista hadde jeg altså ikke så god tid som jeg kanskje trodde, og jeg rakk ikke å fullføre oppgaven.
Men det er lærdom, og jeg vet jeg nå at jeg må jobbe mer med tempoet mitt. Så den prøven har jeg lagt bak meg, og tar med meg ny kunnskap videre.

I går hadde vi åpen dag på skolen, noe som var kjempegøy! Jeg fikk vist frem skolen til mamma og en kollega + fadderen min. Jeg fikk også øvd på hodebunnsmassasje, legge farge på bryn og vipper og fikk erfare at jeg ikke er så god til å flette hår som det jeg selv tror. Så det ble en enkel styling på denne kunden, hehe.

Nå skal jeg legge meg slik at jeg er opplagt og uthvilt til en ny dag i salong i morgen! Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med de ansatte, og å få vist litt mer av meg selv :)