Svennebrevstrening - kurs

Postet av Adam og Eva akademiet den 5. Nov 2018

Er du lærling som nærmer deg svenneprøven? Føler du at du trenger ekstra faglig påfyll? Er du usikker på arbeidstegninger eller f.eks oppsett? Denne uken holder Adam og Eva Skole og Akademi svennebrevstrening - kurs.

Kurset passer for lærlinger som skal forberede seg videre mot et svennebrev. Man jobber målrettet med kompetansemålene innenfor frisørfaget. Det vil legges stor vekt på planlegging, dokumentasjon, gjennomførelse og vurdering.

«Vi ønsker at lærlingene skal vite

hva svenneprøven innebærer og

hvordan de blir vurdert, så de er

trygge når dagen er der.»

Kristine Bommen, nemndsmedlem i frisørfag og kursholder

Kurset blir gjennomført med demonstrasjoner og "hands on - trening" på modell og baseres på fire moduler: Tegning, herre, oppsett og klipp, kjemi og frisyreforming. Ønsker du mer informasjon eller ønsker å bestille plass på neste svennebrevstrening i april 2019? Se mer informasjon her.

Harlem Alexander jobber på Adam og Eva Steen og Strøm, når han ikke er på oppdrag rundt om i Norge og verden. Han bestod sitt svennebrev i 2012 og har tidligere gått Adam og Eva Skolen, samt svennebrevstrening.

"Ved å ha gjennomført svennebrevstrening sitter du igjen med utrolig mye kunnskap og trygghet. Du blir grundig vurdert og evaluert ved hvert arbeid, som gjør at du er godt forberedt til svennebrevet. At hardt arbeid gir resultater er det ingen tvil om! Jeg hadde aldri vært der jeg er i dag, om jeg ikke hadde hatt så dyktige folk rundt meg, som byr på seg selv og sin kompetanse.

Ved å ha fullført grunnutdanningen og svennebrevstrening ved Adam og Eva Skole og Akademi hadde jeg motivasjon og trygghet til å begi meg ut på andre eventyr som Oslo Runway, New York Fashion Week, Paris Fashion Week og ikke minst Victoria`s Secret Show! Så skal jeg gi et lite tips må det være; ta ansvar og gjør deg god, du vil aldri angre!", avslutter Harlem.