better LATE then NEVER ?

Postet av Lene Mari Lunde den 25. Mai 2014

Ja, jeg har hatt bloggtørke en periode men nå er jeg inspirert igjen etter elev samtale med lærer:)
Det har gått noen uker siden sist jeg gjorde et innlegg så tenkte det var på tide med et LANGT et :)
Vi har planlagt vårshow, hatt vår show, utplassering i salong, privatist eksamen og nå det som er veldig gøy KUNDE periode.)

Vårshowet blev en sucsess ! Mange kule resultater på modellene , flotte klær, og ikke minste live musikk og ikke en CATWALK ! Det er helt fantastiskt og se hvordan en gjeng på 29 personer klarer og få til og ikke minst samarbeidet og stemninga som blev til når det var dagen D:) WE DID IT!

For første gang i Adam og Eva sin skole historie så fikk elevene på skolen alle 29 av oss UTPLASSERING innen for alle Adam og Eva salongene rundt om i Norge. Det var en veldig stor lettelse når den beskjeden kom :) Jeg havnet på Adam og Eva avd Arkaden sammen med Fatema :) Salongen på Arkaden har 15 frisørstoler, 6 vasker, er en 2 etasjes salong med respesjon både oppe og nede med hovde inngangen ligger på 1 etasje. På andre etasje finnes det også farge rom, kunde toalett og personalrom. Det er en veldig ren og ikke minst fargerik salong som gjør det glad når du kommer inn og blir bemøtt av en selsvsikker og ikke minst kunskapsrik Frisør med alltid et smil på leppene.  Vi fikk lov til og observere my, mye tips innenfor farge og styling, gi hodebunnsmassasje, vaske håndkler, holde det rent og ryddig. Så nå venter vi veldig på og få vite om hvem som får utplassering og vilken salong :)

Samme uke som utplasseringen var så var det mange som hadde meldt seg opp på Privatist Eksamen, denne må du ta dersom du har lån fra lånekassen. Hvis du består så får du lånet omgjort til stipend. Produksjon og Frisyredesign.

Men det som har inspirert meg meste denne uken er elevsamtalen, fått gode tillbakemeldinger om hvordan jeg ligger til i karakterer,innenfor praksisen og teorien men også om hvordan jag trives på skolen. Det har fått meg til og tenke langt frem i tiden, hvem jeg vil jobbe for,hvem jeg vil jobbe med og hva jeg ønsker og oppnå:) Du er nødt for og være interessert i faget og villig til og jobbe hardt for og nå dine høyeste drømmer!:) Jeg har også fått tilbake melding om at jeg har utviklet min personlighet men også helhet:) Og den tilbakemeldingen tar jeg med meg videre i ferden med og nå mine høyeste drømmer!

Vi har også hatt vår første kundeuke :) Det var utroligt gøy! ALLE elevene hadde kunde første dagen ! og vi har nå 2 uker igjen av kunde perioden deretter følger 1,5 uker med EKSAMEN ! og så 3 uker med utplassering før det blir en 3 årig lærlingtid :) Tiden har bare flydd forbi og det kommer bli en tårevåt dag den 11 Juli da alle møtes en siste gang, men kommer til og holde kontakten noen av oss :)

Jeg sa at dette kom til og bli et langt innlegg ;) Men håper at dere synes det er gøy og lese om min fremgang og ikke minste lar dere bli inspirerte av det til og fullføre deres største drømmer <3

Håper dere finner deres drøm og fullfører den :)

kilder: www.google.com