THE BEGINNING

Postet av Iselin den 30. Jan 2013

Juhuu!

Nå er vårsemesteret ved Adam og Eva skolen i full gang, og jeg gleder meg like mye til en ny skoledag hver dag! Det er så mye interessant og spennende vi lærer at jeg blir jo helt overveldet! Jeg visste ikke så veldig mye om forskjellige klippformer, hvordan håret er bygd opp eller at det å føne et hår kunne være så komplisert! Jeg har bare føna håret mitt tørt, jeg. Og hatt et par mislykkede forsøk på å føne mer volum, så må si det er ordentlig gøy å lære at man kan føne håret på så mange forskjellige måter og få helt forskjellige resultater.

Har snart gått på skolen i hele TO uker, dere! Det har vært masse teori, og for å være helt ærlig så gruet jeg meg litt til teorien da jeg ikke ante hva det gikk ut på, men heldigvis så viste det seg at det og var morsomt! Har aldri følt meg så konsentrert under teoritimer før! Sier litt om hvor interessant jeg finner dette faget her.

Den første uken ble vi kjent med skolen, fikk utdelt utstyr, skap og ble kjent med hvor diverse annet utstyr var. Vi ble delt inn i tre grupper, og hver gruppe fikk hver sine arbeidsoppgaver som vi skulle dele mellom oss i gruppene igjen. Dette tror jeg gikk smertefritt i alle gruppene! Etter noe teori fikk vi aller først prøve oss på fingerføn. Dette gikk da forholdsvis greit, og er vel en føn som ikke er fullt så komplisert som for eksempel rundbørsteføn. Det her vil kanskje virke litt merkelig, men jeg syns at bølgefønen var enklere enn rundbørsteføn, for her brukte vi en metallkam og ikke en rund børste som, etter å ha fått til den første pølsa og har delt inn til en ny en, tar tak i håret og rett og slett ødelegger den fine pølsa! Haha, jeg sleit så vanvittig mye med å få det til, begynte på nytt hele tiden. Heldigvis er det sånn at øvelse gjør mester, og mester skal jeg bli!

Får ikke til å laste opp bilder i innlegg enda, vet ikke om det i det hele tatt går an? Men lager et eget album for det jeg har gjort, så om du er interessert i å se noe av det jeg har gjort de to ukene er det bare å sjekke ut bildene! Har ikke tatt så mange bilder enda, da telefonen alltid ligger i skapet slik den skal og jeg har glemt helt av den! Har ikke plass til telefontanker i hodet når man skal ta inn mye info! Høhø.

Fredag har vi vår aller første test! Skal lese mye mer på hud og hår, og på de forskjellige fønmetodene. Og mye annet, haha!

Stay tuned, people!

- Iselin