Klippe-drama del 2

Postet av Linn Catherin Hansen den 13. Sep 2014

Vår andre klippetest var den herlige klippen Parallell gradering. Dette sier jeg ikke en gang som sarkasme.
Den er herlig frustrerende. (Veldig fin men som de sier, no pain no gain!).
Vi fikk noen dager på oss å øve på denne klippen, etter noen dagers mellomrom fra forrige test hvor vi øvde litt på minskende gradering. Jeg syntes ''mellomklipp'ene vi lærte var en lek, jeg kalte dem for kose-klipp fordi jeg storkoste meg mens jeg holdt på.
Parallell var en annen sang, det føltes ut som vi var på slagmarken og jeg følte meg latterliggjort av min egen modelldukke der jeg stod. Det førte til svette og tårer, literally, og etter en halv dag med å syntes synd på meg selv og hvor verden liksom gikk litt under fordi jeg ikke klarte å gjøre en klipp perfekt, så bestemte jeg meg likevel for at hvis det skulle gå galt- så skulle jeg gjøre det med glans.

Det er vel nå jeg skulle sagt: 'men jeg fikk en kjempebra karakter og jeg fikk det til, jeg overrasket meg selv og jeg er nå klippemester og behersker hår og kan nå rett og slett bare slutte på skolen fordi jeg er rett og slett best!"

Vel det var ikke akkurat det som skjedde... Jeg mener, jeg begynte på klippen, jeg følte meg ganske fresh og klar for en dag med klipp og prøvde overbevise meg at dette var en helt allminnelig dag.
Litt syk også gjorde saken enda lettere siden jeg var rett og slett for sløv til å helt få med meg at jeg gjorde en test. Jeg lo litt og klippet for mye, lo litt mer og sa meg ferdig med første side.
Andre side gikk liksom mye bedre og fønen gikk ganske bra også. Det så jo ganske greit ut!
Da dommen falt så fikk jeg samme karakter som første klippen min forrige uke, og selv om jeg hadde veldig lave forventninger så må jeg jo innrømme jeg ble ganske skuffa.
Jo såklart, jeg forventet ingen 6'er for denne klippen. Håpet kanskje på at jeg fikk et halvt poeng eller noe mer, men men... Jeg var midt på treet og det får være. Lærer alltid noe nytt, og denne gangen også, så er mer enn fornøyd med hvordan ting gikk.

Jeg merker det er et enormt press å stå og klippe hår, iallefall nå i startfasen.
Det er utrolig lett å bli sugd inn i frustrasjonene, og hvis du er litt syk og trøtt også så er det lett å la følelser ta overhånd. Heldigvis så er det gode lærere som passer på og man klarer å ta seg sammen.
Jeg er utrolig glad for å være på skolen og syntes det er gøy å klippe, frustrerende iblant? Ja.
Men jeg syntes det er mer frustrerende at man blir frustrert over å være frustrert enn selve årsaken til frustrasjonen (ordforrådet mitt er også noe frustrerende).

På fredagen etter så var det litt mer klipp, bloggevent hvor Vilde Slettemoen vant månedens blogger (gratulerer!) og deretter et innslag med motivasjon fra Lars Eriksen Eitran, som også hjalp enormt på humøret!

Før og etter... Hold pusten... Her kommer ''etter'' bildene....

Kanskje vente litt med å søke stylistjobb i Hollywood men det likner da iallefall en frisyre vil jeg da påstå. :-) Blir kult å se hvordan neste klipp med parallell gradering blir en gang i fremtiden.

2 Kommentarer