Fargeteori, fargekurs og kurs på kveldstid :)

Postet av Silja Haugen den 8. Okt 2014

Denne uken har vi lært om farger. Fantastisk inspirerende, jeg er så ivrig! I dag hadde vi kurs i hvordan håret reagerer på farge, og hva slags virkning de forskjellige fargene har på håret. Vi lærte også om hvordan man blander farger, og om hvor mange nyanser man kan lage pluss masse mer!

I morgen skal vi øve på å blande farge og påføre på dukker. Men på fredag skal vi ha prøve i å farge hverandre! Dette gleder jeg meg masse til! Jeg klarer fortsatt ikke å bestemme meg for hvilken farge jeg skal velge. Håret mitt er såppas lyst, jeg er jo en 9er, så da trenger jeg ikke å bleke eller avfarge for å sette i andre farger. Da kan jeg velge å vrake litt, og det er så awesome :)

Lys rosa:

Jeg syns rosa hår er så vakkert av en eller annen grunn. Rosa er rett og slett en inspirerende farge.
Bilde hentet fra: www.prettydesigns.com

Ellers, hvis jeg skal være litt mer på den trygge siden, så tenkte jeg på en lysere og kaldere blond farge.

Noe sånt. Så lyst blir det vell ikke, men noe lignende :)
Bilde hentet fra: marykateandashleyolsen.blogg.no

Da skoledagen var slutt, dro jeg, Lily og Linn ut i Oslo for å finne modeller til et moteshow vi skal ha på Adam og Eva skolen 17. desember. Første auditiondag er i morgen kl 15, og vi håper så mange som mulig kommer. Det er helt gratis! :) Vi fikk snakket med noen, og vi håper noen av de dukker opp, det hadde vært kult!

Da vi hadde jaktet ferdig på modeller, skulle jeg rett på jobb på Adam og Eva Storgata, hvor jeg jobber som ryddehjelp. Veldig hyggelig å jobbe der! :)

Da arbeidsdagen var slutt, dro jeg tilbake på skolen for å rekke resten av et kurs som ble holdt der. På kurset hadde de stylet modeller med exstentions, og laget forskjellige frisyrer med farge og hele pakka, det så helt sykt kult ut!

Her er bilder av noen modeller:

For en dag!

Vi har kost oss masse! :)