Kreativ kveld på skolen og første fargeprosjekt.

Postet av Linn Catherin Hansen den 9. Okt 2014

Den 8 oktober så hadde en rekke flinke frisører en slags kreativ kveld på skolen, det varte noen timer og det startet med popkorn og film.
Det var utrolig spennende og lærerikt og vi så en film om frisørlegenden Vidal Sassoon.
Denne karen lagde flotte moderne frisyrer og vi har mye å takke ham for når det gjelder moderne hårdesign.
Filmen ga meg litt inspirasjon og jeg syntes det var utrolig mye kule frisyrer som fremdeles er moderne nå slik som 'bob'en osv.

Her er noen eksempler på frisyredesign han har gjort. (kilde:http://www.hairromance.com/2012/06/short-cut-satur.. )
Her er noen bilder fra kvelden:

(Vet noen er dobbelt opp men det ble litt sånn bare. Double the pretty!)

Utenom det så har vi farget våre første lokker på dukke i dag.
Jeg ble teamet opp med Elif, søt jente, og vi farget plastikkdamen min med to nyanser.
Det gikk i en mørkere violett (Inoa 3.20) i indre område/varme området og en litt lysere nyanse violett (Inoa 5.20) i spissene og de kalde områdene. Dette er en utrolig lekker farge, men naturfargen til dukken var nok enten en smule for mørk eller så hadde vi ikke i fargen lenge nok så den ble ikke så sterk som vi håpet på. Det ble derimot ganske kult likevel. Vi ble veldig fornøyde med den. I morgen skal jeg farge Elif sitt hår og hun mitt. Det blir litt skummelt men skal innrømme jeg gleder meg litt til å prøve å være ''kunde'' :D mowahaha!

Her er bilder fra i dag. Det skulle jo helst vært like lilla som kremen var til høyre, har fått virkelig dilla på den fargen denne høsten. Hjemme dekorerer jeg i mørke-lilla og svart og gull. De er yndlingskombinasjonene mine! :-D
Her ser du noen eksempler på lilla hår (gjort riktig!)

Kilde: www.pinterest.com