Da var siste uken før praksis plass del 1 over, og følgende har skjedd:

Postet av Linn Catherin Hansen den 25. Okt 2014

* Vi har hatt to teoriprøver i produkt og frisyredesign og bransjekunnskap.
* Vi har hatt prøve i klipp og farge på Torsdagen, modellen min var lillesøster Maria.
* Vi har hatt åpen dag hvor interesserte i skolen kunne komme og se seg rundt og få informasjon, dessuten fikk vi style/farge bryn og vipper og gi kur og hodebunnsmassasje til de som ønsket.
* En rørende avslutning på uken hvor vi avslørte hemmelig venn og det ble arrangert blomster til den søte læreren vår, Ruth. Det var fantastisk.
* Blogg event, vinneren ble kåret - Linn.. LINN???

Denne uken har vært superhektisk og hard men det har også vært en utrolig lærerik uke.
Nå til neste uke blir vi sendt til praksisplassene våre og vi har fått papirer å gi til daglig leder med informasjon. Dette er veldig spennende, jeg gleder meg veldig til noe nytt selv om det er en smakebit på uten å kunne omgås med resten av klassen. Dette er litt trist.
Jeg gleder meg derimot til å se hvordan det fungerer i de andre salongene og deres oppdateringer.

Klipp og Farge testen ble ganske annerledes enn jeg hadde tenkt da jeg faktisk midt i testen fant ut jeg hadde klart å mikse sammen ulike klipp og jeg var mer forvirret enn jeg kanskje burde.
Det er absolutt en klipp jeg bør øve meg på, økende lengder, og det av søsteren min har nesten en halv meter langt hår hjelper ikke på saken. Men jeg ble ganske fornøyd med fargen, hun ville være jevn over hele så jeg valgte en tilnærmet tonehøyde hennes egen. Jeg glemte å ha i naturfarge i bunnen så det ble et lysere skjær der, men ettersom stressnivå var over 2000 så tilgir jeg meg selv og akter å gjøre søsteren min sitt hår fantastisk igjen når jeg har fått øvd meg litt på akkurat den klippen. (Nå er hun jo en fantastisk person så det at hun kanskje har litt ujevn oppklipping har ingenting å si, she rocks it :) ).

Litt om det som skjedde under åpen dag:

- Jeg fikk 3 venniner til å komme på besøk, vi hadde ca litt under 3 timer på oss. Jeg hadde jo i mitt hode ikke tenkt helt over tiden så jeg trodde jeg kom til å få tid til å vaske hår/kure, farge øyebryn&vipper og style alle 3 på den tiden. Det gikk jo ikke helt som planlagt for å si det sånn.
Søsteren min rakk ikke å få vasket håret som var nedkjørt med produkter fra klipp og farge dagen før så jeg fikk flettet og tupert det litt men that's it. Hun fikk heldigvis farget bryn og vipper av noen andre.
Vennine nr 2 som kom først fikk jeg brukt mest tid på, vask/kur+ styling. Det ble sånn helt ok resultat (fikk ikke tatt bilde) men kunne fått mer tid på det
Vennine nr 3.... Jeg fikk Lili til å vaske henne men det var en knapp halvtime igjen så alt jeg fikk gjort var å fjerne noen floker og fønet henne. Derimot gikk alle 3 ut med en eller annen form for forandring så det var ikke såå ille.
Neste gang tror jeg at jeg planlegger det litt bedre, heldigvis så deler alle på kundene så det var ikke alt for krise.

Mot slutten så fikk jeg meg en overraskelse da jeg hadde blitt kåret til septembers blogger, det var utrolig koselig og uforventet! Jeg fikk nydelige blomster og en pose med diverse produkter, noe som passet så utrolig bra ettersom jeg har gått tom for shampoo! (haha). Dette var kjempekult og jeg er utrolig glad for å ha fått oppleve det. Fra å aldri ha blogget før så er det en ganske stor ære å vinne.
Det var en utrolig koselig avsluttning på uka. Mer om praksisuken kommer fortløpende i løped av neste uke, da det blir bilder og diverse goodies fra livet på Adam og Eva på Fornebu!

Utenom det: Neste helg er det allehelgensaften, her er litt inspirasjon, alt hentet fra http://www.pinterest.com

Litt bilder av makeup jeg la i fjor Halloween;

Pinterest: (får mine bilder til å se ut som fingermaling men jaja):