Endelig skolestart!

Postet av Susan Magnussen den 13. Jan 2015

Velkommen til min blogg!

Jeg er en jente på 23 år som er født og oppvokst i Fredrikstad. I januar 2015 begynte jeg på Adam og Eva skolen i Oslo, noe som viste seg å være den beste avgjørelsen jeg har tatt.

Etter sommeren 2014 fikk jeg endelig levert søknad til skolen, noe jeg hadde tenkt på i to år. Grunnen til at jeg har ventet er fordi jeg gikk på høyskole i Telemark. Det viste seg at idrett, administrasjon og ledelse ikke var helt mitt yrkesvalg. Jeg er opptatt av helse, trening og aktivitet men hår og makeup står nok enda sterkere. Derfor vil jeg gå denne veien og først bli en dyktig frisør, og deretter gå videre med makeup og kurs. Valget falt på Adam og Eva skolen siden jeg har hørt gode ting om skolen fra bekjente, og fordi jeg fikk snakke med en frisør og makeupartist som ga meg gode råd for å starte min karriere.

denne bloggen vil jeg vise min hverdag som student, lærling og etterhvert frisør, slik at folk kan få et innblikk i hvordan det er å jobbe med et spennende yrke hvor man arbeider med mange forskjellig ting hver dag.

Siden vi begynte tirsdag 6. januar har vi gått gjennom veldig mye teori som er viktig når vi nå skal inn i det praktiske arbeidet. Vi har lært grunnleggene om hår, hud og service. hvordan danne et nettverk hvor man får kunder og om bransjens økonomi og forståelse.
I dag har vi hatt teoriprøve om nettopp dette. Jeg følte det gikk veldig bra, nå gjenstår det bare å se resultatene om noen uker.
I går hadde vi vår første praktiske øvelse hvor vi skulle sjamponere og gi hodemassasje på hverandre. Det er litt vanskeligere enn det kan se ut til, men teknikk og øvelse gir til slutt gode resultater! Deilig var det også..

Jeg ser frem til et semester med mange muligheter, hardt arbeid, utfordringer og gode resultater!