Bildedryss fra januar

Postet av Tanya Nathalie Trøan den 2. Feb 2015

PRAKSIS- FØN OG STYLING, OPPRULLING & OPPSETT:

Fra den 14.-16. Januar ble vi satt sammen 2 og 2 for å gjøre opprulling og oppsett sammen. Jeg ble satt sammen med Katrine Næss, og vi jobbet kjempe godt sammen.

Her har vi rullet opp hele håret i fohold til hvor vi vil plassere oppsettet på hodet. Et godt forarbeid er superviktig for å spare seg masse unødvendig arbeid i etterkant.

Her ser dere resultatet av den berømte "Svinekammen" jeg og Katrine satte opp. Superfint oppsett tross det nokså merkelige valget av navn.

Her ser dere vårt neste oppsett som heter "Lokketopp". Veldig fin og egentlig ganske lett oppsett.

Det siste oppsett var valgfritt, så jeg og Katrine diskuterte litt frem og tilbake om hva vi skulla gjøre, men ble straks enige om å prøve oss på denne varianten, og ble veldig fornøyde med resultatet. En rocka frisyre, men samtidig kan den være klassisk. Det er mye tuppering på gang her, og vi valgte å flette håret hele veien og bruke de som "strikk" rundt det som først var en hestehale. Valgte å surre den opp til en "Lokketopp" for et mer gjennomført resultat.

PRAKSIS- FØN OG STYLING, VARMEVERKTØY:

Den 21. Januar jobbet vi med alt innen varmeverktøy hvor vi etter lunsj fikk lov til å style hverandre. vi gikk sammen 2 og 2, der jeg fikk lov til å krølle hele håret til Jamina Myhre.

På de 2 øverste bildene ser vi hvordan krøllene så ut rett etter jeg var ferdig. Vi valgte å gre gjennom håret med fingrene for å unngå stive korketrekkere. Et mer naturlig resultat. Jeg brukte Krøllstav for å få disse krøllene. Den var fra utlandet og hadde en temperatur på 230grader om jeg husker rett, og trengte derfor ikke å holde håret hennes lengre enn 5 sekunder i tanga.

Her har Jamina brukt en vanlig rettetang med en varme på 220grader ca, for å få mere "løse" og naturlige krøller. Jeg personlig foretrekker krøller med rettetang, fordi det gir et jevnere og finere resultat.

PRAKSIS- KLIPP, HELFORM:

Fra 22.-28. Januar har vi jobbet med Helform Klipp, hvor vi da den 28. januar hadde en test i denne klippeformen. Frem til da klippet vi helform på langt hår, slik av vi kunne klippe "Bob" på selve test-dagen.

Viktig med tydelig og ryddig inndeling! Nakke-panne og fra øre til øre. Her også med en trekant-inndeling til pannelugg.

Dette ble da mitt endelige resultat av Helform Klipp-testen den 28. Januar. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet, tilbakemeldingene og karakteren jeg fikk! Gøy å se at hardt arbeid belønnes med et ønsket sluttresultat.

PRAKSIS-KLIPP, ØKENDE GRADERING:

Den 29. og 30. Januar har vi jobbet med Økende Gradering. En nokså utfordrende klippeform hvor man må holde seg skjerpet for et korrekt resultat. Fikk jobbet en del med denne klippen, så det gikk bedre og bedre for hver passè jeg jobbet med.

Dette ble da siste finish på dukka mi før jeg tok helg sammen med resten av klassen. Noe smårusk i panneluggen og en liten feil i graderinga innerst i nakken, men abosulutt noe jeg tar lærdom av til neste gang!

Vi er allerede i februar, så må si tiden flyr på denne skolen. Har storkost meg den første måneden, og ser frem til de neste også. Godt å kjenne at man har valgt rett studie og blitt kjent med mange flotte mennesker. Er absolutt fornøyd med klassen min, kjempe dyktig gjeng!