løshår og kreativ frisyre

Postet av Tabitha Narozny den 8. Mar 2015

På Onsdag fikk vi løs hår vi skulle sette fast i dukkene våres med nåler, for å øve oss med permanent olje og vikling, og se forskjellige resultater ut i fra hvordan vikling vi gjør og olje som blir brukt

Slik så dukken min ut med det lekre løshåret:

Og slik viklet vi. nederste viklet vi spiralvikling og på toppen klassisk vikling.

Og etter at vi tok ut og håret var vått så det slikt ut:

Etter at vi har fønet og gredd igjennom en gang så så ikke håret fult så lekkert ut, men det var vertfall en del krøller i forhold til når vi startet, så dette klarte vi fint =)

Hva vi gjorde når vi var ferdig med øvelsen, husker jeg virkelig ikke, men var sikkert øving på vikling.

På torsdag var første gruppen ut, og de som ikke skulle ha modeller, fikk 2 ark med 14 oppgaver vi skal bestå gjennom skoleåret. Prøvde meg på helform føn, men fikk en liten feil, så prøvde igjen, og trur du ikke jeg klarte å få samme feilen igjen, så endte med jeg lekte meg litt med hårfrisyrer, og dette var det som kjedde:

Første frisyre:
Tror det kalles waterfallbraid. jeg bare gjorde et eller annet, og endte opp slikt som bilder under. Ble kjempe fornøyd med resultatet lik å være første gang jeg faktisk prøver meg på en slik flette =)

Også gikk jeg for å hente en annen dukke med lengre hår, og tenkte jeg skulle prøve meg på en frisyre inspirert av en serie jeg liker veldig godt. Serien heter "The 100".

Gikk for å bytte dukke igjen, for dukken satt ikke helt fast i dukkestativet eller hva nå vi skal kalle den stakken vi setter dukken på. Da laget jeg en frisyre uten inspirasjon. Bare gjorde noe og lekte meg litt med tupering og kreppe tang og fønet luggen helt rett til ene siden.

Torsdagen var en utrolig artig dag og det var utrolig artig å leke seg litt fram med forskjellige frisyrer, så gleder meg til å forsette med det.

På fredag var det våres tur med å ha modell. Vi var 2 og 2 som skulle ha en modell. Resultatet ble kjempe fint, og alle var kjempe fornøyde. Til uken skal vi starte med fargeteori, og lære om farger. Dette er noe hele klassen gleder seg til tipper jeg, vet at jeg vertfall gjør det =)