Enda en uke på utplassering i salong :-)

Postet av Susan Magnussen den 11. Apr 2015

Etter å ha tilbrakt en uke til på utplassering har jeg fått mer erfaring og kunnskap om hvordan det er i salong og hvilke oppgaver en har for å holde salongen fin og service innstilt. Etter å ha vært på utplassering hos Adam og Eva i Fredrikstad har jeg fått en mer forståelse av å jobbe i salong. I påsken ble salongen pusset opp, og blitt ny med fliser og maling.

Dette er hvordan salongen så ut før oppussing

Og dette er hvordan salongen har blitt etter oppussing

Vi ble alle enige om at salongen ble fantastisk fin etter oppussing ! :-)

Vi har fått ulike oppgaver fra skolen som innebærer en føneteknikk, hodebunnsmassasje på en ansatt og farging av vipper og bryn. Det var også oppgaver som gikk på å observere klipp, farge og styling.

Jeg utgjorde en rundbørsteføn på langt hår og farget vipper og bryn på min kjære søster

Jeg følte oppgavene jeg fikk fra skolen gikk veldig fint :-)

Nå har vi bare tre dager igjen på utplassering før det bærer tilbake til skolen. Skal bli godt å ta med seg kunnskap og komme tilbake på skolen og lære mer før neste utplassering :-)

god helg!