Ting snur da man trives!

Postet av Rebekka Bredesen den 16. Apr 2015

Denne gangen skriver jeg på pc for å unngå kleine skrivefeil/autocorrekt.

Håper alle har hatt en kjempe fin påske!
Liten oppdatering igjen, endelig fått pcn min tilbake etter flere måneder med masse tull. Så nu kjor vi!

Må bare si det har vært utrolig deilig å være hjemme på det blide sørlandet i 20 dager. Hadde utplassering på Adam og Eva Kristiansand. Må bare si; For noen utrolig hyggelige folk! Har stor trivdes med dem på salongen, lært utrolig mye "småting" på kort tid. Fått vasket litt hår, hjulpet med å føne, tatt telefoner og selvfølgelig vasket meg ihjel omtrent. Men det gjør meg igrunn ingenting, bedre det enn å ikke ha noe å gjøre i 8 timer!

I det siste har jeg egentlig vært veldig umotivert, og tror grunnen til det er at jeg har fått senebetennelse i begge håndleddene, noe som ikke er så veldig godt. I venstre hånda har det jo vært senebetennelse i godt over ett år. Men har jo selvfølgelig en god plan og den er som følger;
Må jo først da bestille time hos legen, ettersom jeg har hatt senebetennelse ganske lenge i venstre hånda så vet jeg jo hva det dreier seg om. Smertestillende og ro i minst 1 uke. Men som Elev så kan jo det bli litt vanskelig. Men får bare bite tenna sammen, det er bare rett over 1 mnd igjen på skolen så har en positiv innstilling selv om det er litt umotiverende å bli holdt tilbake. Men skal litt mer enn en senebetennelse for å stoppe meg. Får bare bli flinkere til å bruke støttebandasje.

Så litt om utplasseringen, følte jeg kom godt overrens med de ansatte i salongen, og var ikke noe kleint å være der, følte meg veldig velkommen hver eneste dag! Ikke minst gøy å få gode tilbakemeldinger på det man gjør. Veldig flinke frisører også, sett utrolig mye fint! Sånn som denne forandringen;

Syns det blei rååå lekkert!! Det er gjort av Bente, dagligleder på Adam og Eva Kristiansand.
Helt sykt hva man kan få til! Blei veldig imponert over forandringen!

Lite bildet ifra salongen.

Men må altså bare si at de to ukene, har virkelig bare flydd avgårde. Var helt rart å allerede skulle dra hjem til Oslo igjen, gikk ikke helt opp for meg før jeg plutselig var på bussen. Jeg er jo veldig hjemkjær, så syns det var utrolig trist å reise hjemmeifra igjen, selvom jeg merker hvor mye jeg har vokst som person av å stå på egne bein, å bestemme over mitt eget liv. Oslo er greit, men alt for mye stress at det er nok ikke en plass jeg vil bosette meg fast. Ihvertfall ikke med det første. Kanskje om noen år!

Den neste måneden vil ihvertfall gå veldig fort! Planen min nå er å dra hjem igjen til Sørlandet om 2 uker, bli hjemme en helg. Så resier jeg tilbake til kristiansand med fly 8 mai, skal ha eksamen i kristiansand. Så blir hjemme ifra 8 mai til 14 mai. Så kanskje tilbake igjen 15 mai å tilbake 17mai på kvelden. Er jo eksamen på mandagen 18 mai, så får se litt hva som skjer der.

Så er det bare 2 uker igjen, så flytter jeg hjem igjen. Noe jeg virkelig gruer meg til med tanke på hvor mye jeg blir nødt til å få med meg hjem igjen! Det er ikke lite for å si det sånn!

Men ellers stor trives jeg på skolen, før jeg flyttet var det få som hadde troa på at jeg ville klare dette, komme meg opp på morgenen og få gode karakterer. Hadde ikke helt troa selv heller, men var utrolig innstilt på at dette ville jeg klare! Ting snur da man trives, det merkes! Setter alle disse opplevelsene og erfaringene veldig høyt! Ikke mange som kan si man flyttet alene til Oslo i en alder av 17 år.

På mandag begynner kundeperioden og har allerede fått 2 kunder. Striper på tirsdag, farge og klipp mandag 27. Da kommer farmor tilbake. Gruer meg litt til å skulle klippe ho, ho er veldig kresen og vet nøyaktig hvordan ho skal ha håret sitt! Men det går fint, blir noen erfaringer rikere. Skal ihvertfall bruke hele mandagen på å øve på å stripe! Det er helt sikkert! Har øvd ganske mye allerede, men føler ikke det sitter helt enda, så får bare øveøveøve!

Enda ett langt innlegg fra meg, håper alle som leser dette har en fin Torsdag videre! :)