Arbeider på dukkehoder 💁

Postet av Susan Magnussen den 25. Apr 2015

Vi har en skolehverdag full av arbeid og ulike tester!

Selvom det er kundeperiode vil det ikke si at alle elevene har kunder hver dag, hele dagen :-) men da har vi arbeider vi skal gjennom for å bli effektive og flinke på vikling, påføring av farge og føneteknikker. Jeg syns det er veldig greit å få jobbe på dukkene i mellom kundene slik at når vi da får kunder kan vi gjøre det raskere og raskere, bedre og bedre for hver gang! :-)

De siste dagene har jeg jobbet på dukke og har fått godkjent vikling av permanent spoler på langt hår. Testen sier at man skal klare 4 rader med spoler på en time, dette er nesten et helt hode. Jeg prøvde først en gang, da klarte jeg bare halve hodet. Men tok meg sammen og sa til meg selv at dette skal jeg klare. Og det gjorde jeg, det er kanskje fordi jeg har brukt akkurat denne metoden hver gang jeg har hatt permanent modeller.

Da dette ble godkjent var det heldigvis en liten pause, jeg ble ganske varm og stresset. Hehe! :-)
etter pausen ville jeg prøve meg på oppsett. Der skal man rulle opp håret og velge et klassisk oppsett som skal være rent og ryddig. Man får to timer på å gjennomføre denne testen. Tiden klarte jeg bra, men testen ble ikke godkjent. Jeg må tuppere håret mer slik at jeg kan få den formen jeg vil og kan feste det godt slik at det sitter bra i håret og ikke løsner.

Da jeg var ferdig med dette var det liten tid til å begynne på noe nytt så jeg lagde ett annet oppsett slik at jeg hadde noe å jobbe med tiden ut.

Igår hadde vi åpen dag på skolen med gjester som fikk høre om skolen og en lett styling hvis dette var et ønske. Vil takke for besøket, og håper alle fikk et godt inntrykk :-) jeg anbefaler skolen til alle som vil bli en dyktig frisør og få en kreativ utdannelse man er stolt av.

God helg folkens! :-)