JEG FIKK GANSKE SJOKK

Postet av Malin Kimberly Reinhart den 17. Aug 2015

Da jeg stupte fra den 3 måneder lange ferien og inn i et halvt år med å lære alt jeg kunne om drømmeyrket, hadde jeg ingen anelse om at det skulle kreve så mye av meg. Jeg var som de fleste og trodde at å være frisør bare var å lære seg å klippe et hår så det ser fint ut, også kanskje gi det ett par foliestriper eller en bleking også var jeg ferdig med det... Så enkelt trodde jeg ikke at det kom til å være men jeg hadde ingen anelse om hva det å bli en frisør innebærer.

Jeg fikk ganske sjokk da jeg kom til andre skoledag og fikk 5 sider om fagtermologi og fikk vite at jeg skulle kunne dette og alt fra fohorningsprossesen i huden og håret til service og markedsføring til en 3 timers teoriprøve en uke senere.

Selvom jeg hadde fordommer og gledet meg mest til å begynne å klippe og farge må jeg si at som en 20 år gammel jente som har prøvd å skjønne hvordan matte og naturfag fungerer i 13 år er det utrolig deilig å endelig få 40 sider med teori som jeg leser med ett smil om munnen og masse forståelse.

Men ja, Hei... Jeg heter Malin Kimberly og jeg var en håpløs ungdomsskole og videregående elev som nå gleder meg til dager med teori jeg faktisk forstår.