Let`s get started!

Postet av Silje Christine Karlstad den 26. Aug 2015

Da var det vel på tide å starte denne bloggen. Jeg heter Silje og har vært så heldig å få kommet inn på drømmeskolen. Jeg er nå i min tredje uke på Adam og Eva skolen og det er så gøy og lærerikt.

Vi har lært så utrolig mye disse ukene. Første uken var det teori med alt fra service og økonomi til hva hårroten består av. Andre uken begynte vi med demo av opprulling for deretter å prøve det ut selv. Vi begynte også med forskjellige føneteknikker: helformføn, rundbørsteføn, bølgeføn og retningsføn. Nå i den tredje uken fortsatte vi med føneteknikkene: fingerføn/ rough dry, paddelbrush straight og wrap-føn med denman. Det var mye vanskeligere en jeg hadde trodd. Det er utrolig hvor mye man kan gjøre med litt blås i håret. Vi har også fått prøve oss på rettetang og krølltang. Så nå har jeg fått lært meg noen gode teknikker. Jeg har alltid slitt med å få krøller som varer, og volum. Åh som jeg har lengtet etter å kunne lage volum i mitt eget hår! Gjett om det skal bli tatt i bruk. Skal ikke si så mye mer om det, men jeg skal laget en innlegg med bilder fra alle de forskjellige teknikkene jeg har prøvd senere.

Så over til noe annet, jeg har klippet for FØRSTE gang i dag. Gud det var vanskelig, men veldig gøy. Klippen skulle være horisontal noe som er det vanskeligste å klippe. Vi brukte våre egne dokker som vi har fått utdelt. Fram til tirsdag skal vi ha fokus på klipping da vi skal ha en prøve i helform klipp. Må si jeg gruer meg litt til den, men våre flinke lærere er til god hjelp frem til da. Bare det å få teken på saksa er en egen historie, men det kommer seg vel til slutt. Jeg syntes at jeg klarte det ganske så bra for å være første gang.

Gleder meg til i morgen!

//Bildene er tatt av meg