Elev ved Adam og Eva Skolen

Postet av Adam og Eva akademiet den 8. Sep 2015

Vi har vært så heldig å få lånt litt tid av Christiane Teddy sin skoledag, for å spørre henne noen spørsmål om Adam og Eva Skolen og hennes hverdag på vei mot frisørdrømmen.

Christiane Teddy er 26 år gammel og kommer fra Oslo.

• Hvorfor hadde du lyst til å bli frisør?
    • Jeg har alltid interessert meg for hår og styling. Jeg synes det er veldig gøy og hadde lyst til å lære mer om faget. Veldig ofte eksperimenterer jeg både på meg selv og bekjente, og det er utrolig gøy å få utdanne seg innenfor noe som er drømmejobben for meg. Jeg kommer fra en veldig kreativ familie og føler at jeg har kreativiteten i blodårene.

• Hva er det med frisørfaget som virker spennende?
    • Jeg ELSKER hår! Jeg bruker veldig mye tid på mitt eget hår og synes det er utrolig gøy. Jeg har lyst til å bli dyktig i alt som har med hår å gjøre.

• Hvorfor valgte du Adam og Eva Skolen?
    • Jeg har alltid tenkt at Adam og Eva skolen var det naturlige valget for meg, det var egentlig ikke noe annet alternativ. Alle idolene mine innenfor faget jobber enten i Adam og Eva, eller har tatt utdanningen sin gjennom Adam og Eva skolen. Sosiale medier har også fått skolen til å virke veldig attraktiv og spennende.

• Hvor hadde du hørt om skolen?
    • Jeg hadde hørt om skolen igjennom venner og frisører. Alltid spurt frisører jeg har gått til om utdanning. Skolen har også alltid dukket opp på nettet.

• Hva er forventningene dine og inntrykket ditt av skolen?
    • Forventningene er veldig høye! Skolen har overgått forventningene mine så langt. Det skapes en glede rundt faget der alle skal lære. Skolen lærer bort kunnskapen veldig riktig.

• Hvordan synes du skolehverdagen er lagt opp?
    • Jeg synes skolen har lagt opp undervisningen smart med tanke på mengde teori og praksis. Den første uken med teori var veldig tung men man får så igjen for det i praksisen. Lærerene er flinke til å se og bli kjent med alle elevene. Dette er en varm og god skole.

• Hva er drømmene dine?
    • Drømmen er å nå de små målene. Jeg tar litt og litt av gangen og ønsker selvfølgelig å bli en god frisør. Nå har jeg fullt fokus på skolen, men når jeg kommer ut i jobb ønsker jeg å kunne jobbe med mye innenfor faget. Jeg vil også jobbe utenfor salong med styling. Jeg drømmer om å jobbe i en salong hvor jeg trives veldig godt!

• Hva vil du til andre som sitter med frisør drøm i magen?
    • Go for it! Vær fokusert og fullfør 100%.

Ønsker du mer informasjon om skolen vår, trykk her: http://skolen.adamogeva.no/p/1976/om-oss