Som tiden flyr

Postet av Sandra Ringen Dalseghagen den 10. Sep 2015

Innså plutselig at det er 3 uker siden sist jeg ga en lyd fra meg.. å jeg som hadde tenkt å lage et innlegg minst hver fredag. Men som overskriften sier så flyr tiden og at det er allerede en måned siden jeg startet på skolen også.

Vi har vært gjennom masse de siste ukene og dagene har bestått av å klippe og klippe og føne og atter klippe og klippe og føne. Dagene høres svært lite innholdsrike, men tro om igjen. Det er så morsomt og vi lærer stadig nye ting.

Vi har lært og klippe helform fra håret var langt til sluttresultatet ble en skulder lengde bob. Vi har lært teknikker innen gradring som økende gradering, minskende gradering og parallell gradring.
Dagene blir lange og man merker at på slutten av dagene synker motivasjonen av og til. Likevel er det like givende å stå opp hver morgen fordi du vet du skal tilbake til saksa og kammen som ligger på skolen å venter på deg for en ny dag med masse nytt.

Vi har nå klippet i 2 1/2 uke og vi har hatt 2 klippetester iløpet av det. Den første var forrige onsdag hvor vi hadde test i helform. Nervepinnende, spennende, stressende men kjempe gøy.
Idag har vi hatt test i parallell gradring som også var kjempe gøy samtidig som det er nervepinnende og litt stressende. Men jeg kom meg igjennom det idag også, å resultatet ble vell heller ikke så aller verst.

Har vært litt dårlig til å ta bilder i det sist så hadde ikke noen bilder av helform klippen..
Men her ser dere i allefall resultatet av parallell gradring etter dagens test. Vil bare minne om at dette er en teknikk og ikke en fullstendig klipp.

Før vi startet med klippingen hadde vi også en dag hvor vi lekte oss med varmeverktøy og guuud hvor mye gøy man kan gjøre med bare bruk av en rettetang.

These are my weapons!

I morgen er det fredag igjen og jeg er klar for å gjøre en siste innspurt før jeg tar helg og lader opp til en ny uke med mere klipp og en ny klipp, nå står like lengder for tur og gjett om jeg gleder meg!!

-Sandra