Lykkerus,Selvaktualisering, tørt hår og bustetroll.

Postet av Rosalind Opdal den 13. Sep 2015

Denne uka gikk over all forventning og var rett og slett ganske fantastisk.

Vi hadde test i parallell gradering på torsdag, og jeg følte det gikk utrolig bra!

Flere ting kunne selvfølgelig gått bedre, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med det jeg greide. Jeg prøver så klart å gjøre mitt beste, men om det var slik at man mestret en klipp som en proff etter kun 2/3 dagers øvelse, så hadde vell frisøryrket vært verdens letteste yrke?
Det er dog noen i klassen min som mestrer ting og tang veldig fort, og tar det praktiske litt lettere enn meg.
For meg blir hårsituasjonene ofte litt krøllete selvom oppgaven i seg selv ikke egentlig har noe med krøller å gjøre.

Jeg er en av de som ser på hår som en form for kunst, det samme med piercinger, og tattoveringer og generell mote. Det er en måte å utrykke seg selv på, og det sier ofte mye om hvem du er.

Så har du en dag hvor du velger å gå crazy med stilen så er det bare å slenge denne kommentaren i trynet på de som skulle trenge det.

Som Lars Eriksen Eitran så fint snakket om på fredag da han holdt foredrag for oss, så har det seg faktisk slik at noen er mer praktisk anlagt enn andre.
Tingen er den at: Er ikke jeg like flink som sidemannen min er på akuratt dette, så er jeg kanskje flinkere på et annet område. Vi har alle våre sterke og svake sider, og det er vell det som gjør oss til unike individer, er det ikke? Så og si?

Lars Erik Eitran nevnte også at det var gjort en test hvor de hadde funnet ut at frisøryrket er det yrket hvor mennesker opplever selvaktualisering/selvrealisering oftest, noe som gjør frisører generelt lykkeligere enn folk innenfor andre yrker. F.eks. en ingeniør kan bruke 3 år på å løse en oppgave han har satt seg fordi en ingeniør jobber kanskje ofte med langtidsprosjekter, mens en frisør løser jo mange om dagen og det blir som små drømmer som går i oppfyllelse hele tiden!

Jeg syntes det var kult å høre om dette, fordi jeg for noen måneder siden leste en bok om akkuratt dette med selvaktualisering, og det ble et av mine yndligsord, og noe jeg bestemte meg for å gripe etter. Det er så utrolig viktig å kjempe for sin egen lykke!

Vi hadde bloggevent på fredag, og til min store overaskelse vant jeg!!!
Nå skal jeg ikke holde en lang tale, hvor jeg takker min mor og far og de tykke og de smale, og alt det der, men jeg kan si såpass at jeg ble så overasket at jeg skalv i ca 15 minutter i etterkant.
Jeg trodde helt ærlig ikke at jeg var med i trekningen engang.

Som min venninne Sine sa, så er humoren min ca. like tørr som håret mitt, så det at folk leser dette, og deretter gir meg et diplom og kaller meg morsom, det gjør meg til verdens gladeste lille smurf!

Her har dere noen bilder av mitt tørre hår på hva jeg tørr (hahaha) påstå var gode hårdager.

(Ja, jeg vet jeg burde kure håret mitt mer. Jeg er en grusom syndebukk av et individ).

Her er bildet som ble tatt av meg på skolen (advarer om at jeg ser ut som en asiat wannabe)

Her får du en nærmere titt på mitt diplom!
Nei, jeg skal ikke slutte å skryte... Jooda
(men nei).

Dette ble en roman av et innlegg, men siden det er søndag er jeg superinspirert av bustehuer og messy hair, såh..
Her er litt hårinspo!

Ønsker alle en fantastisk søndagskveld videre!