Hairesy!

Postet av Rosalind Opdal den 17. Sep 2015

Ah giiiid, for en uke!

Denne uka lærte vi å klippe økende lengder, og jeg visste ikke at det var mulig å bli så oppgitt over hår som det jeg ble denne uka. (Dette kommer fra en som har brent av seg håret med hjemmebleking flere ganger, og accidently farget brors hår limegrønt).

Håret på dukkene vi klipper er ikke bare ca. 18 mil langt, men når de er ferske (Jeg fikk nettopp dukker til å høres ut som maratonløpende boller), så dreader håret seg som Bob Marley på en god dag, bare man er nær det.

Jeg betrygger meg på at snart skal vi klippe levende, pustende mennsker med blod rennende i årene, og de har ikke like umulig hår (forhåpentligvis). Her får du dog risken ved å bli litt for overentusiastisk med sakseflippingen, og kutte hårmodellen i øret eller til og med panna.

Jeg ble så sur og frustrert på min ikke-levende dukke at det nesten er morsomt. Til min store forbauselse, da jeg hadde sovet på det, og kom på skolen i dag, gikk ting mye bedre enn jeg hadde trodd.
Teorien gikk som en drøm, og jeg fikk full score! klippingen gikk veldig bra, helt til den ikke gjorde det lenger, men jeg endte opp med en 4+ og jeg er faktisk helt henrykt(!!!) over den karakteren. (jeg var sikker på at jeg hadde strøket
).

.Glad Rosa.

Her på Adam og Eva skolen er lærerne så fantastisk flinke til å gi ros.
Jeg tenker det må være slitsomt å være lærer iblant, med elever som meg som når de kommer bort og spør hvordan det går bare får et oppgitt blikk og "jeg tror alt er feil" som respons. Men selv om jeg er en negativ klump iblant, har de alltid inspirerende ord på lager, og klarer å sette lys på det positive.
TUSEN TAKK FOR DET!

Hmmmh!?!?

Dagens Hårinspo!

Appropos pizza er det fredag i morgen! <3 Ny klipp, helg, og andre herligheter i vente!

Sov godt godtfolk!
Måtte hårféen være med deg i morgen!