Når brikkene faller på plass

Postet av Rosalind Opdal den 20. Sep 2015

Når det føles helt riktig. Når du rett og slett bare har følelsen av at du valgte riktig.
Hvor fantastisk HERLIG er ikke det?

Jeg sliter mye, men er det noe jeg har insett de siste ukene, så er det det at å streve med noe, eller ikke klare noe med engang, betyr ikke at du er en "lost case", eller at du ikke kan klare det.
Så lenge du jobber og gjør ditt beste, vil du vise fremgang, kanskje ikke med en gang, men det vil skje.

Er det ikke herlig hvordan vi mennesker kan forandre oss, forbedre oss og lære?
Her blir ordet "selvaktualisering" et tema igjen.

👑Selvaktualisering👑

● Behovet for, eller en i mennesket iboende tendens til å utvikle og mest mulig utfolde medfødte anlegg såvel som verdier, holdninger og overbevisninger.

●Realisering og/eller oppfyllelse av ens talenter og muligheter.

Burde ikke dette egentlig alltid være et tema?

Jeg er så utrolig glad jeg startet på Adam og Eva skolen, så takknemlig for at jeg har muligheten og så takknemlig for hvor mye jeg har lært de siste ukene, ikke bare om hår, men om livet generelt.

Jeg gikk før jeg startet på Adam og Eva skolen på Realfagslinjen i 2 år.
Jeg ble tappet for energi, og jeg følte rett og slett at jeg ble mer og mer miserabel.

På Adam og Eva skolen blir jeg også utslitt etter en lang dag, men på en annen måte. Jeg føler jeg har fått utrolig mye ut av det, jeg føler jeg har lært masse og jeg gleder meg til skolen neste dag. Nå skal jeg være litt teit og påstå at slitenheten er et resultat av det at jeg har vokst og det er slitsomt og vokse, ikkesant?
Jeg gleder meg til og med litt til eksamen (noe som er utrolig i og med at jeg har prøveangst).

På fredag bestemte jeg meg for å gjøre eyelineren på dukken min fin.
Fordi ett eller annet må ha skjedd når den ble laget. Den så ut som den hadde valgt å gå "all natural" på ene siden av trynet, mens andre siden var sminket som bare rakkern.
Så jeg gikk til kontoret og spurte om sprittusj i pausen, og satte meg for å gjøre dukken min fabulous.
Da den 10 minutters lange pausen var over kommer den ene læreren vår inn som hadde gitt meg tusjen og sa på tull "Herregud, du må da skjønne at du trenger mer enn 10 minutter på eyeliner".

Jeg er fascinert over hvor kule lærere vi har.
Vi har de beste lærerne, HAH!

Når man har det bra, lærer man å sette mer pris på ting rundt seg.
Jeg er flinkere på å skrive komplimenter og rose i form av lange tekster, enn jeg er på å si det i person.(Jeg jobber med saken) Men tusen takk til alle som er med på å gjøre skolehverdagen så bra!
Det er så mange fantastiske mennesker både i form av lærere og elever.
Jeg har heller aldri gått i en klasse, og hatt lærere som er så estetisk vakre mennesker med så fin, inspirerende stil, og fletter og tattoveringer, og hvem vet hva?
Dere inspirerer! U go!

Her kommer hårinspo:

Nå skal jeg være flink og legge meg tidlig, woop!
God natt!