Color Me!

Postet av Anja Jenssen den 6. Mar 2016

Endelig er vi godt i gang med FARGE! Har hatt kurs på skolen med både L'oréal og Redken og kursholderne anbefales på det sterkeste (Elisa fra L'oréal - se bildet nedenfor, og Ronny fra Redken har virkelig det lille ekstra!).
Har alltid hatt en interesse om faget og hvordan man kan eksperimentere og utvikle nye farger og undervisningen har virkelig vært en aha-opplevelse!

Fargesirkelen:

Primærfarge

Alle farger kan lages ved å blande primærfargene: rød, gul og blå

Sekundærfarge

En blanding av to primærfarger kalles sekundærfarger

Tertiærfarge

En farge laget ved å blande en primærfarge med en sekundærfarge

For ikke å glemme:

Komplementærfarger

Farger som ligger på motsattside av fargesirkelen kalles komplementærfarger, eller kontrastfarger. Komplementærfarger forsterkes når de er vedsiden av hverandre og nøytraliseres ved å legges oppå hverandre.

Undervisning av Elisa, L'oréal;

L'oréal kjører tre ulike kurs som går over tre år, her har vi fått ene oppgaveheftet fra kurs 1 som vi fikk gjøre ulike oppgaver fra, gøy! :)

"Bibelen" til fremtidige frisører og frisører! Er det noe man Skal kunne er det disse her nedenfor! (Obs, noen går fra 1-10 i fargeskalaen mens andre begynner feks på 2. Sett deg alltid godt inn i merkene din salong bruker ift skalaer).

Et lite eksempel på ulike grunnfarger. for å finne grunnfargen sammenlign fargen til kunde (mot ettervekst) mot grunnfargen og dermed kan du lese av både tonefargen men og underfargen på håret).

Tirsdag og onsdag skal vi i klassen farge hverandre (bilder kommer) og torsdag har vi fargemodell noe som jeg gleder meg ekstremt mye til! Inntil da er det bare å telle ned dagene :)