PRAKSIS!

Postet av Anja Jenssen den 7. Apr 2016

Herreguuud det er fantastisk med praksis! Føles som man er i (hår)himmelen! :)) Dessverre er praksis over for denne gang så her er noen av mine verk, håper dere synes de er fine (:
Går ikke inn i "kodene" men skriver hva jeg har brukt, feks Wella Illumina, da skolen bruker Loreal/Redken.
Og angående farger har dette virkelig vært en nøtt da jeg er vant fra skolen med L&R og ikke Wella! Men alt går så skal nok få det og til å sitte:)

Noen dager igjen så begynner kundeperioden på skolen, Cant wait!

Undercut og oppsett

Hverdagsmakeup på min flotte kollega Linn-Anett. Jobbet med base/brows, skygger og highlights.

Tatt ettervekst på kollega Katarina, brukt Wella Illumina.

Kunde Q. Mørk i bunn, striper i lengder. Klippet og tatt ettervekst/lengeder med Koleston, Wella. Samt brukt Illumina i stripene.

Farge og napping av bryn. øverste bildet er fargen satt uten napping. Satte farge først da kunden har lyse bryn og for å få med alle hår.

Volumføn med rundbørste og hverdagsmakeup.

Kunde A hadde vært hos frisør å fått laget balayage. Kunde A skulle ha hennes naturlige farge i bunn og lysne lengdene. Lengdene ble bleket men kontrastene ble så store at håret ble veldig gult og blasst da det ikke ble satt farge over blekingen.
Brukt Wella - Illumina både i bunn og i lengdene. Jobbet med to farger i hver passe. delt inn i fire fragmenter og begynte nederst.

Kunde B har tynt og slitt hår. Fargen kan være utfordrende til å sitte. Samtidig er hun veldig glad i rødlige/lilla nyanser og ønsket samtidig å få klippet luggen litt spenstig. Brukt Wella color touch.

Bilder:egne