Føn og vikling etter de to første ukene

Postet av Caroline Kaxrud Olsen den 28. Aug 2013

Vi har kommet til vår tredje uke på skolen allerede og har lært så utrolig mye, og spennende. Jeg gleder meg til hver nye dag på skolen for å få lært noe nytt og syntes dagene går så altfor fort, noe den omtrent aldri har gjort før på skolen. De to første ukene fikk vi prøvd oss på forskjellige føn- og viklingsteknikker og jeg tok litt bilder underveis når jeg gjorde de forskjellige for å se på utviklingen min videre fra første gang. Noe ble jeg mer fornøyd med enn andre ting, akkurat som at noe var lettere enn det andre. Jeg gleder meg til å få øvd enda mer på disse tingene og vet med meg selv at jeg ikke gir meg før jeg vet jeg har gjort et bra resultat.

Bilder fra retningsfønen. Jeg syntes denne fønen var morsom og følte jeg fikk det til mye bedre enn forventet! Skal jobbe enda mer på å få håret til å bli rett, og ikke falle i bøler.

Før og etter bølgeføn. Denne fønen syntes jeg var litt vanskelig og fikk ikke helt frem bølgene på en rett måte, så dette skal jeg øve mye på og bli mye bedre til. Øvelse gjør mester!

Klassisk vikling med vifte på høyre side.

Klassisk vikling med horisontal vikling på venstre side.

Bilde ovenfra på horisontal- og viftevikling. Gjorde dette for å se hvilken metode jeg syntes var best, og var uten tvil vifteviklingen som var vanskeligst, så jeg heller mot horisontal vikling.

Etter å ha viklet alt håret en gang prøvde jeg meg på å vikle på tid raskest mulig, best mulig. Klarte det på en time og fem minutter så da ble jeg glad. Syntes det var veldig morsomt å vikle forskjellige metoder.

Her prøvde jeg meg på spiralvikling. Valgte å ta annenhver linje med vikling til høyre og venstre side, istedenfor annenhver spole. Her måtte jeg tenke litt mer på hva jeg drev med for å ikke glemme meg bort. I bakgrunn er resultatet fra den klassiske viklingen.

Resultatet av spiralviklingen så langt jeg kom før dagen var slutt.

Mursteinsviklingen var definitivt den vanskeligste viklemetoden syntes jeg, og man måtte tenke mye på hvordan alt skulle stå for å gå opp, samtidig som jeg hele tiden klarte å få håret slakt på ytterkantene av hver spole.

Resultatet av mursteinsviklingen. Syntes krøllene ble kjempe fine og kule.

Det har vært to uker med mye nytt og spennende ting vi har lært, og jeg gleder meg enda mer til tiden fremover med alt det andre vi har foran oss som vi skal lære. Det kommer til å bli seks fantastiske måneder!