Min første måned på skolen

Postet av Sarah Mosleh den 8. Sep 2013

Hei alle sammen!

Da har jeg gått en måned på Adam og Eva skolen, og tiden har gått utrolig fort. Må være fordi jeg syntes det er veldig gøy og lærerikt på skolen. Dagene går fort, og jeg lærer utrolig mye på bare en dag. Vi har allerede hatt en teori-prøve og en klippetest i Helform. I tillegg har vi lært forskjellige føneteknikker. Jeg kunne ønske jeg tok bilder av alt jeg gjorde, men det har jeg rett og slett ikke fått gjort enda. Har fått tatt noen få bilder. Disse skal jeg legge ut.

Som sagt så er disse seks månedene vi går på skolen veldig intense. Vi skal igjennom mye og har derfor allerede begynt med en ny klippeform rett etter Helfom-testen, altså gradering. Vi har både lært å klippe økende gradering, minskende gradering og parallell gradering, og allerede på tirsdag skal vi ha en ny klippetest i parallell gradering før vi går over til å lære om økende,minskende og like lengder.

Legger til noen bilder jeg har rukket å tatt, og skal prøve å få tatt enda flere bilder underveis ;)

Dette er dukken min med en konkav indeling i nakken.

Parallell gradering fra siden

Parallell gradering bakfra

Meg og dukken min ;)

Og sist men ikke minst har vi lært hvordan vi skal gi hodebunnsmassasje, noe jeg gleder meg utrolig til å bruke på mine fremtidige kunder :)