Lenge siden sist

Postet av Birgitte Salberg den 20. Sep 2013

etter en ukes pause fra bloggingen tenkte jeg at jeg skulle oppdatere litt igjen! Det har skjedd en del siden sist, men skal ikke ramse opp alt i detaljer.

Torsdag forrige uke startet vi som sagt å klippe økende lengder. Den fortsatte vi på med på fredagen også. Husket dere at det var fredag den 13? Kan fortelle at dagen min startet med en dårlig frokost etterfult av innstilt tog og klippingen før lunsj på skolen, ja vet ikke helt hva jeg skal si om den. Men etter lunsj gikk ting bedre og jeg følte jeg kunne ta helg med god samvittighet. Har også fått tak i herremodell til kort gradering med skjegg, så det var jo en superlettelse!

Dro så direkte opp til Geilo der jeg tilbrakte helgen sammen med mamma og pappa ute på tur. Selv o været ikke var helt med oss var det veldig koslig og lørdag kveld streamet jeg Kaizers Orchestras siste konsert.

Savner dem allerede, men avslutningen kunne ikke vært bedre!

På mandag var det siste øvingsdag før vi skulle testes i økende lengder

Fremdeles veldig langt hår

Vitkig med ark på speilet i tilfelle man skulle glemme seg

Testen på tirsdagen gikk veldig bra og jeg var fornøyd med både teoribiten og den praktiske delen av prøven. Slik ble resultatet

På onsdag fikk vi demo i like lengder/økende lengder/gradering, altså en sammensatt klipp. Denne har vi nå øvd på halve onsdagen og hele torsdagen og fredagen. Klippingen i dag kunne ikke gått noe særlig dårligere, så får håpe at en avslappende helg kan hjelpe :) Ellers blir det nok å øve på tegninger og om jeg har tid (og energi?) blir det kanskje litt føing også siden jeg ikke fikk øvd på det i dag.

Fikk også brillene mine på tirsdag, slik at jeg kan se klart når jeg klipper, men de trenger lity finjustering. Kanskje det gir meg en fin klipp på mandag? Ellers så har jeg ikke så mye mer å fortelle utenom at jeg har lyst på ny frisyre! Blir vel litt sånn av å gå på frisørskole :P fargingen sparer jeg siden vi skal farge hverandre på skolen i oktober :)

Ønsker dere en riktig god helg!

- Birgitte<3