Hei bloggen :)

Postet av Christina Larsen den 23. Sep 2013

Hei!

Dette er altså mitt første blogginnlegg! Bedre seint enn aldri..

Vi er nå til på vår 6 uke på skolen. Jeg vil si at ukene har flydd alt for fort og at vi har lært ubeskrivelig mye på så kort tid. Vi har vært innom yrkesteori, fagterminologi, forskjellige type føner, helform klipp, minskende gradering, paralell gradering, like lengder, økende lengder osv. Vi har hatt prøve i alle de forskjellige klippene. Noen av klippene er mer innviklet å lære enn andre, noe jeg har merket på resultatet på de forskjellige klippene vi har hatt.

Vi har hatt forskjellige klipper for hver prøve vi har hatt, mens i dag hadde vi like lengder, økende lengder og gradering i samme klippen. Da må man virkelig være nøye slik at man bruker riktig inndeling og klipp på riktig område.

Jeg syntes at skolen er kjempe spennende og gleder meg til å lære noe nytt hver eneste dag. Dette er bare gøy når det er så mange koselig klassekamerater og dyktige lærere :) Nå som vi har holdt på med klipp og føn en god stund, så merker jeg at jeg gleder meg veldig til vi skal begynne med farge og striping.

Jeg har ikke tatt veldig mange bilder, men legger ut et par bilder under her slik at det blir en smakebit på hva vi holder på med :) Noen av bildene er ferdig resultat etter klipp og føn, mens andre bilder er tatt underveis i klipp/føn.