Fargelære og farging av dukken

Postet av Lillian Friis-Jacobsen den 9. Okt 2013

Det var utrolig lærrerikt og gøy å ha besøk av lærlingene fra Adam og Eva salongene. De var totalt 5 stk og gjorde forskjellige arbeider på mange i klassen. De lærte oss styling, forskjellige krølltyper, vi fikk se forskjellige frisyrer og farginger. Mange var tøffe som stilte opp og hoppet rett i det! Det ble mange nye farger på hårene.

Etter den skoledagen ble både jeg og Merethe litt inspirert til å gjøre noe nytt med håret, så vi gikk til en frisør og fikk klippet helform begge to, jeg litt lengre enn skuldrene og Merethe til skuldrene.

Senere i uka lærte vi om farger. Det var veldig spennende, litt tankekrevende, men skjønte mer og mer utover dagen. Det blir gøy å få kunne begynne å farge, og se resultater av hvordan det blir. Vi fikk også lov til å farge dukken med lengst hår for å lære å smøre i fargen riktig. Min dukke fikk fargen 4,3 fordi jeg synes den så fin ut i fargekartet og kunne tenkt meg den selv når vi skal farge hverandre. Men i håret synes jeg den ble en tone for mørk. Her er bilde av dukken, den hadde opprinnelig fargen som på de andre bildene i tidligere innlegg: (Bildet kommer..)

Nå blir neste å lære foliestriper og hettestriper. Ser også frem til besøk av både Redken og Loreal som skal forklare oss om fargene deres!

- Lillian