For en dag!

Postet av Stine Rasmus den 1. Sep 2016

Jeg må bare få sagt at jeg elsker skolen. Jeg elsker å dra på skolen, elsker det vi lærer om. På skolen i dag har vi klippet håret på dukka vi har fått. Jeg blir så utrolig glad over at jeg får så god tilbakemelding av lærerne. Det er så deilig å få bekreftelse på at det du elsker å holde på med er bra! Den første klippen av hel form tok lang tid, den brukte jeg halve dagen på. Håret på dukkene er slitt og er ”tyggis”, det spretter opp igjen og er vanskelig å kontrollere. Men det er vel god trening. Jeg har tidligere bleket mye av håret mitt selv, så jeg har hatt tyggis hår selv.Det er selvfølgelig så mye lettere å kontrollere vanlig menneske hår og menneskelig hodebunn.

Klipp nummer to som var med konkav i nakken var litt enklere. Da hadde jeg også fått litt følelsen av å klippe hår, oppdeling , kam og saks. Det tok da halve tiden siden jeg da hadde fått litt bedre kontroll på helheten.

Lærerne er også helt fantastiske. Man ser at noen av de elsker hva de driver med, de klør i fingrene etter å lære bort det de kan. Jeg blir så motivert, spesielt da jeg får så gode tilbakemeldinger.

Jeg er alltid stylisten til kollektivet mitt og nesten alle venninnene mine, hvor jeg både sminker og fikser håret til alle som kommer på fest. Jeg gjør da noe jeg virkelig elsker. Jeg er rett og slett lykkelig etter å se mine venninner bli så glad over hvor fine de føler seg.
Jeg har funnet meg ett yrke hvor jeg kan hjelpe noen til å føle seg bra, og det elsker jeg. Jeg vil at alle rundt meg skal ha det bra, så hvorfor ikke gjøre det til et yrke? Tenk å kunne få kunder, faste kunder til og med, som kommer til kun deg for å føle seg bra, føle seg fin! jeg har funnet min måte å hjelpe andre mennesker.

Så for resten av skoleåret har jeg lagt meg store mål, som jeg gleder meg til å gjennomføre!