My day

Postet av Oda Louise den 24. Okt 2013

Heihei!

I dag hadde vi om bedrifts økonomi, det var veldig inntresant, men så er ikke jeg den flinkeste i prosent regning heller så da må jeg nok øve en del på det. Vi har jo prøve på tirsdag i all teori vi har hatt siden starten som sagt og da blir det en øving!

På slutten av dagen fikk vi vite at det var veldig få lærlings plasser i Adam og Eva salongene i Oslo, fikk litt sug i magen da.. Det er jo på en måte en liten konkurranse, siden omtrent alle vil ha lærlings plass der. Men så sa de at det er ledige lærlings plasser i Trondheim, Bergen, Kristiansand, Jessheim og Hamar, da skrev jeg meg opp på alle unntatt Jessheim og Hamar. Jeg har nemlig bestemt meg for at jeg SKAL få lærlings plass i Adam og Eva og da gjør jeg alt for å få oppfylt ønske mitt. Grunnen til at jeg vil det er fordi.. Det er veldig bra oppdatering med kurs osv. Slik at jeg får brukt og utvikla mine kreative sider maksimalt. De ligger på et høyt faglig nivå og en utrolig bra salong. Jeg får da muligheten til å utvikle mine evner og oppnå mine drømmer som frisør og senere stylist.

Etter skolen dro jeg på Fridays med Asbjørn og øvde til prøven. Det er veldig viktig at man føler seg trygg faglig og faktisk vet hva man driver med, for sin egen del og ikke minst kunden sin del. Vil man oppnå sine egne mål (som i min situasjon er ganske høye) må man jobbe hardt. Det er selvfølgelig uvandt å ikke ha så mye tid til overs til venner osv. Men vil man så må man og det kommer virkelig til å være verdt det!

Her er to linker til to av lærerne mine som er Senior Stylister i Adam og Eav. Veldig snille og dyktige lærere begge to!

Da skal jeg gå å ta meg et bad og prøve å tenke på noe annet en skole for en gangs skyld! Ha en fin kveld videre alle sammen, så snakkes i morgen! :)

Natta bilde fra meg og Nikita.

Natta!