Økende, minskende, parallell gradering - og tiden frem til nå!

Postet av Kristina Wien Stubberud den 7. Sep 2013

Heihei!!!

I skrivende stund sitter jeg midt i det idylliske stedet Skåbu. Sammen med 40 andre flotte mennesker sitter jeg nå i fjellstuen, hvor vi alle koser oss!

Jeg har tatt veldig mange bilder fra hva jeg har gjort på skolen, men å blogge om det har jeg liksom ikke enda fått gjort. Derfor tenkte jeg å ta med meg tekoppen og kose meg litt nå! På de 4 ukene jeg har gått på Adam og Eva skolen har jeg allerede lært utrolig mye. Vi har vært igjennom en helform klipp med prøve, den gikk helt ok. Men for å si det sånn har jeg virkelig lært av prøven, hva jeg skal gjøre og ikke! Så selvom resultatet ikke var perfekt, har jeg i allefall lært utrolig mye av det. Og det er uten tvil veldig viktig, syntes jeg. :-)

Etter vi var ferdig med helform uken gikk vi videre til gradering,der var vi innom økende, minskende og parallell! Økende og minskende gikk egentlig veldig bra! Det gjorde også egentlig parallell gradering. I parallell gradering skal håret holdes 89 grader utifra hodet, og det fikk jeg bra til! Det eneste var at den ene siden ble bittelitt lengere enn den andre, men utenom det veldig bra! Siden håret på dukken min allerede var ganske kort fikk jeg ikke den "skikkelige" parallelle graderingen. Det er litt vanskelig å forklare hvordan den ser ut, men den er ganske kjent som "Diana-frisyren" og jeg forstår riktig!

Nå ble det veldig mye tekst!!! Skal prøve å skrive litt oftere så jeg slipper så lange og tunge tekster, men jeg merker det er slitsomt! Jeg er oppe klokken 5 og hjemme klokken halv 6. Men det spiller jo ingen rolle når man trives så godt på skolen :-D

Min kjære dukke som blir fornøyd unansett hva jeg gjør med håret hennes! :-)

Helform - Konkav i nakken og diagonl fremover.

Min første gradering! woho

Det var noen bilder av det jeg har gjort den siste tiden! På tirsdag blir det prøve i Diana-sveisen!
Ha en fortsatt fin helg, det skal jeg! :) :)