Fagskole frisør – Adam og Eva Skole og Akademi

Adam og Eva Skole og Akademi er en fagskole hvor du kan utdanne deg til frisør på 6 måneder. Vi har rullerende opptak med studiestart to ganger i året.

Søk her

Interesserer du deg for frisørfaget? Ønsker du å vite mer om hva vi tilbyr?

Da har du kommet til riktig sted. Adam og Eva Skole og Akademi er en prisvinnende frisørskole som er anerkjent internasjonalt for vår banebrytende posisjon, både i faget og motebildet i over 50 år. Vi gir deg god veiledning

Les her for mer informasjon om påmelding

Fordeler ved å gå på Adam og Eva Skole og Akademi

• Undervisning og opplæring foregår i freshe og moderne lokaler.

• Vi har inspirerende forelesere.

• Du møter mange fantastiske mennesker.

• Vi tilbyr gode utviklingsmuligheter.

Oppstart

Vi har rullerende opptak gjennom hele året. Frisørskolen starter opp hver høst i august, og vårsemesteret starter opp i januar. Skolen har en varighet på 6 måneder. Dersom du ønsker å sikre deg en plass, er vårt tips å søke så tidlig som mulig.

Pris

Prisen for frisørlinjen er kr 87.000,-. Avgiften inkluderer alt materiell som brukes i skoletiden – foruten skrivemateriell. Utdanningen er godkjent for stipend og lån i Statens Lånekasse.

Fordeler ved å bli frisør

Det finnes mange fordeler ved å bli frisør, her er noen av dem:

Kreativt yrke

Er du en kreativ sjel? Frisøryrket gir deg muligheten til å bruke din kreativitet. Du vil kunne utforme og skape nye hårstiler, fargekombinasjoner og hårbehandlinger som passer til dine kunders personlige stil og preferanser.

Varierte oppgaver

Hver dag som frisør er annerledes. Du vil jobbe med forskjellige mennesker, med forskjellige hårtyper, lengder og stiler.

Kontinuerlig læring

Hårtrender endrer seg raskt, noe som betyr at du som frisør hele tiden vil lære nye teknikker og trender. Dette gjør yrket dynamisk og interessant.

Sosialt yrke

Frisøryrket er veldig sosialt. Du har daglig interaksjon med mange forskjellige mennesker.  I tillegg får du muligheten til å bygge opp sterke kunderelasjoner.

Frisør med kompetanse

Vi er opptatt av å lære bort høy faglig kompetanse til våre elever. Frisøryrke passer fint for deg som blant annet er kreativ, sosial og liker en fleksibel hverdag.

Ofte stilte spørsmål

Vi holder til i flotte lokaler i Oslo, Tøyenbekken 21.

Av formell utdanning kreves det at grunnskolen er gjennomført. Om du har erfaring med hår fra før, har ingen betydning.

Ja, frisørstudiet er godkjent av Statens Lånekasse.

For å få frisør svennebrevet kan du ta utdannelse som:

1. Lærling: Utdannelsen tar utgangspunkt i 4 år. Du får 6 måneder fratrekk fra Adam og Eva Skolen. Du får 12 mnd. fratrekk for VG1 Design og håndverk/ FBIE. VG2 Frisør gir 12 mnd. fratrekk. Alle andre VG1 og VG2 gir 3 mnd. hver i fratrekk.

1. Praksiskandidat (også kalt privatist): Utdannelsen tar i utgangspunktet 5 år. Ingen krav til skolegang eller kurs. Ingen aldersgrense. Du får 6 måneder fratrekk for Adam og Eva Skolen.

Uansett modell må du bestå en tverrfaglig eksamen (FRI3102) før du kan gå opp til svenneprøven.

Vi pleier å kjøre åpen dag med mulighet for gratis egenpleie (kur m/hodebunnsmassasje, farging av vipper og bryn, lett styling). Det blir også omvisning av skolen med en rådgiver.

Om akademiet

Adam og Eva Skole og Akademi er en prisvinnende frisørskole. Vi er Norges eldste private frisørskole, og gjennom en utdannelse hos oss er du ute i jobb allerede etter 6 måneder.

Våre styrker er evnen til å være i endring og kreativt utfordre oss selv.

Fokus på utdanning og utvikling av profesjonelle frisører er nøkkelen for å holde et høyt kvalitetsnivå. Sammen har Adam og Eva familien vunnet nasjonale og internasjonale priser. Hos oss står faget og frisøren i sentrum.

Vi veileder deg fra drøm til virkelighet!

Kontakt oss på telefon: +47 23 13 50 90 for mer informasjon.

Søk her