Overstått eksamen

Postet av Lillian Friis-Jacobsen den 16. Jan 2014

Da var eksamen over, noe som betyr kun en dag igjen på skolen! Det kommer til å bli uvant, men sikkert spennende også. Vi hadde eksamen i helform, kort gradering, farging av grå ettervekst, permanent, teoriprøve og friform. Jeg synes det gikk så som så, helt greit. Men likte best teoriprøven og friform.

På friform stilte min søster opp som modell. Jeg farget håret hennes i en 5.8 + 5 i etterveksten og 5.8 i lengdene. Deretter klippet jeg henne i økende lengder og like lengder. Temaet jeg hadde valgt var Formel 1 kjører, altså racerbilkjører. Jeg fønet rundbørste føn for å få litt volum, og deretter rettet lengdene. Så brukte jeg litt forksjellige produkter som støv, shine spray, varmebeskyttene under føn og shine+gele for å få mest mulig glans. (Det siste var et genialt tips fra lærer, Anne-Lise). Deretter krøllet/laget fall med rettetanga foran for å se ut som hun har vært litt i vinden etter hjelmen ble tatt av etter racet. Nå venter jeg spendt på karakter på både denne og friform eksamen! Her er bilde fra resultatet:

Nå er jeg klar for siste skoledag i morgen og utplassering til mandag!

- Lillian