Norsk frisørskole

Drømmer du om å jobbe som frisør? Adam og Eva Skolen er en norsk frisørskole som har et stort nettverk, og som sikrer deg læreplass etter utdanningen.

Søk her

Ønsker du en jobb der du kan være kreativ, får jobbet med mennesker og brukt hendene dine? Ta en grunnutdanning i frisørfaget og søk jobb som frisør hos oss. Vi hjelper deg gjennom undervisning og opplæring, og passer på at du får en fullverdig utdanning som frisør.

Vi er en av Norges eldste frisørskoler og har salonger over hele landet. Du finner oss blant annet i Oslo, Bergen og Trondheim. Utdanningen foregår sentralt i Oslo.

Hvorfor Adam og Eva frisørskole?

Adam og Eva Skolen er en anerkjent norsk frisørskole og akademi, som startet opp allerede i 1986. Vår utdanning følger kravet til kunnskapsløftet og læreplanen innen frisørfaget.

En av Norges eldste private frisørskoler

Å velge riktig skole kan være avgjørende for din motivasjon, faglige tyngde og kreativitet. Vår skole driftes av Adam og Eva Gruppen, noe som sikrer kvalitet, innovasjon og kreativitet på en banebrytende måte.

I dag er skolen vår kjent for høy kvalitet, flinke elever og dyktig undervisningspersonale. Flere av dagens elitefrisører har bakgrunn fra Adam og Eva Skolen, og mange salonger velger å rekruttere nyutdannede fra oss.

Målsetting og faglig tyngde

Vi holder et høyt fokus på å gi elevene en grundig og relevant grunnopplæring i frisørfagene.

Vi gir elevene blant annet faglig tyngde i:

• Klipp

• Fargeteknikker

• Strukturomforming

Underveis i utdanningen kan du fordype deg innen herrefaget/barberer, farge eller styling. Dette gjør at du får inngående kunnskap og erfaring innen feltet du er mest interessert i.

Vi vurderer kontinuerlig hva som er den viktigste kompetansen innen faget til enhver tid. Våre lærere er ute i salong minst en dag i uken, slik at de hele tiden er oppdatert på det som skjer i bransje samt de siste trendene.

Les mer: Frisørskole

Utdanning som sikrer deg en trygg jobb

Det er mange fordeler ved å bli frisør gjennom Adam og Eva Skolen. Hos oss får du opplæring av noen av landets beste lærere innen sitt fag.

Vi tilbyr en kreativ og utfordrende utdanning hvor du får spesialisere deg innen det fagområdet du er mest interessert i. Det er også en stor fordel for mange at utdanningen leder deg til en trygg jobb i fremtiden.  Etter bare 6 måneder er du ute i jobb som lønnet lærling i salong.Hvem kan søke?

Alle er hjertelig velkomne til å søke. Er du motivert og sulten på å nå langt, passer du spesielt godt inn på Adam og Eva Frisørskole. Av formelle krav trenger du kun å ha bestått grunnskolen, men vi stiller ingen krav til tidligere erfaring eller kurs.

Når vi har mottatt søknaden din, vil vi ta kontakt for et intervju. Under intervjuet kartlegger vi motivasjon samt hvilke egenskaper vi kan bygge videre på. Undervisningen foregår på norsk, og det er derfor viktig at du behersker norsk skriftlig og muntlig godt.

Støttet av Statens Lånekasse

Adam og Eva skolen støttes av Statens Lånekasse. Vi er også godkjent av fagopplæringsetaten, noe som korter ned din lærlingtid med seks måneder.

Ta kontakt for mer informasjon!

Er du nysgjerrig på frisørfaget og ønsker å ta utdanningen din på en målrettet og fremtidsrettet frisørskole? Du finner oss i Schweigaards gate 8, sentralt på Grønland i Oslo. Ta kontakt med oss eller send inn din søknad i dag!

Søk her