Utdanning Frisør

Er du i tvil om hvilken utdanning du skal velge? Hvis du er kreativ og sosial, ønsker et godt arbeidsmiljø, og gode lønnsmuligheter, så er kanskje en utdanning som frisør noe for deg.

Fordeler ved å ta en utdanning som frisør

Det finnes to måter å ta en utdanning som frisør på, hvor den ene er å gå på offentlig videregående skole, og den andre måten er å ta utdanningen gjennom en privatskole.

Det finnes fordeler ved begge, men har du allerede brukt retten din til videregående skole, må du ta utdanning som frisør gjennom en privatskole for å bli faglært.

En utdanning som frisør vil få deg inn i et yrke som bugner av kreativitet og energi. Ingen dag er lik, og du vil stadig møte på nye utfordringer. Du har også i stor grad mulighet til å påvirke din egen jobbhverdag. I likhet med at motebildet endrer seg hele tiden, og derfor må du finpusse nye teknikker og måter å gjøre ting på.

Å velge en utdanning som frisør og frisør som yrke vil etterhvert gi deg gode lønnsmuligheter. Enten om du velger å jobbe som selvstendig næringsdrivende eller for en salong, så er gjennomsnittsinntekten for fagutdannede frisører på lik linje som andre fagutlærte. En god frisør ansees dessuten som å ha høy status i dag.

Ta din utdanning som frisør ved Adam og Eva skolen

Hvis du har bestemt deg for at det er utdanning som frisør som er det rette for deg, vil vi ved Adam og Eva skolen gjerne vise deg hva vi har å tilby som privatskole. Hos oss vil du få en grundig opplæring, og få muligheten til å utfordre kreativiteten din på helt nye måter. Vi vurderer alltid hva som er den mest aktuelle kompetansen for en frisør å sitte på. Hos oss er du i jobb allerede etter seks måneder.

Hvorfor utdanning som frisør hos oss?

Det er mange som har tatt sin utdanning som frisør hos oss, og mange av de mest innflytelsesrike frisørene og stylistene startet sin karriere her. Hos oss vil du være i selskap med elitefrisørene og de beste lærerne samt de dyktigste elevene. Vi pleier å si at vår styrke ligger i innovasjon, kreativitet og faglig dyktighet. Vi har utdannet frisører i over 30 år, og vi har klippet mange hoder siden vi startet opp for over 40 år siden. Dette er bare noen av de få grunnene til hvorfor akkurat du burde starte din utdanning som frisør hos oss.

Ved å ta utdanning som frisør ved Adam og Eva skolen vil du få en gjennomføring i en rekke emner, deriblant klipp, styling og farging, men du vil også få en innføring i make up og salg og service. De to sistnevnte kan være essensielt i forhold til å lykkes som frisør, da yrket i stor grad handler om å både selge og yte service for at du skal få returnerende kunder.

Etterspørselen etter faglærte frisører er høy i Norge i dag, og de som har utdanning som frisør ved Adam og Eva skolen har høy status i mange salonger, slik at dette gjør veien til jobb litt enklere når man skal konkurrere mot mange i en søknadsprosess.

Du starter din utdanning som frisør ved å øve på dukkehoder, før du etter cirka 300 timer går over til å klippe modeller. Vi fokuserer mye på praktisk arbeid slik at du skal bli trygg på hendene dine til den dagen du får din første frisørkunde. Utdanningen er intensiv og læringskurven er bratt.

Din utdanning som frisør kan starte allerede nå. Vi har rullerende opptak med oppstart hver august og januar. Utdanningen foregår over et halvt år, og er derfor veldig intensiv. Vil du vite mer? Klikk deg inn her, og søk i dag!