MY FIRST

Postet av Maria Oppedal den 25. Aug 2015

Hei!
Jeg tenkte det kanskje var på tide å starte denne bloggen etter to uker på skolen.
Iløpet av de to ukene, så har jeg lært en ganske god del. Vi startet hele skoleåret med en teoriuke, fagterminologi. Hver dag dro jeg fra skolen uten å vite hvordan jeg skulle få alt dette inn i hodet mitt, for og så ta en teoriprøve uken etter.
Teoriprøven kom og overraskende nok gikk det faktisk helt greit, bedre enn jeg hadde forventet. Uken etter kom det mer praksis, vi lærte blandt annet opprulling og oppsetting av hår. Dette synes jeg var veldig gøy og gledet meg mer og mer til å gjøre mer praksis.
Hittil har vi vært innom opprulling og oppsetting av hår, ulike føn-metoder og idag lærte vi oss ulike måter å få bølger i håret og retting av håret ved hjelp av varmeoperater. Min oppsummering hittil av Adam og Eva Skolen er at det er mye mer som ligger bak ordet frisør. Frisør handler ikke om å bare klippe, farge, stripe osv som mange andre kanskje tror, også jeg trodde det før jeg startet på skolen, skal jeg innrømme. Det er mye mer detaljer bak alt sammen og masse mengder av teori som skal inn i hodet i samme slengen. Jeg trodde all teorien skulle bli ett mareritt å lære, men når vi startet med praksis, så ga alt mye mer mening og jeg fikk mange åpenbaringer.

Jeg skal ikke skrive så veldig mye mer, fordi da kommer dette blogginnlegget til å bli veldig kjedelig med altfor mye tekst. Imorgen skal vi endelig lære oss å klippe. Det er noe jeg har sett frem til helt siden jeg startet. Bortsett fra farging, det blir også ett høydepunkt!
Men nå tenkte jeg at jeg skulle dele noen bilder som oppsummerer litt av min tid hittil på Adam og Eva Skolen.

- MARIA OPPEDAL