Hårreisende! (Bokstavelig talt)

Postet av Rosalind Opdal den 21. Aug 2015

Jeg tror faktisk jeg er støl etter all føningen. Hvem skulle vell trodd at føning var en type treningsøkt?
Kappføn? Fønemaraton? Benkføn? volumføn?

Har du noen gang tenkt over at ordet "føn" og ordet "fun" uttalles nesten helt likt?
Synes du føn er fun?

Jeg må si det svei faktisk litt i armene etterhvert, tror jeg vil få store biceps om vi skal fortsette slik.

Nok tull.

"Føn håret i pølser- Pølseføn."

Det var ganske vanskelig å ikke la "pølsene" blande seg når jeg tok en ny passé, men det ble bedre etter hvert.
I dag følte jeg at jeg mestret inndeling veldig bra, det gikk ganske lett, og det er betryggende og kult for perfeksjonistiske meg som pirker på hvert eneste lille hårstrå.

Det er alltid motiverende når man føler man mestrer ting!

Som vår ene lærer sa, så er det lurt å sette seg små mål. Ikke bare dette ene store som "Jeg skal jobbe på Fashion week" eller "Jeg skal åpne egen salong", men sette seg små mål som "Denne uka skal jeg mestre opprulling" eller "I dag skal jeg mestre volumføn".

Denne uka har gått så utrooolig fort! Jeg føler det er tirsdag i dag...

Jeg vil også bruke litt plass i dette innlegget på å skryte av lærerne og skolen for hvor flinke de er til å passe på elevene sine.
Når vi har pause er de nøye på at vi faktisk tar pause og ikke blir igjen, de råder oss til å ta oss litt vann og få frisk luft.
De er også nøye på at vi får lunsj og spiser, de er ikke slik som mange lærere jeg har hatt før som bare tar seg friheten til å stjele pausetiden til elevene sine.

De er nøye på at vi ikke skal holde på med skole når vi er hjemme, at den tiden vi har etter skolen, det er vår fritid og da skal vi ikke sitte hjemme og stresse over volumføn eller opprulling.
Om vi absolutt har trangen til å øve på dette sier de at vi kan bruke vennene våres og øve på dem i helgene når vi er uthvilt.

Det er bedre å være til stede og uthvilt i den tiden du er på skolen, og få med deg hva som skjer og få utnyttet tiden godt, enn å komme uopplagt, sliten fra alle leksene du har gjort (som sannsynligvis ikke var så bra gjort heller), også mestrer du så og si ingen ting.
^Dette er demotiverende.

Dagens hårinspo (+ litt annet):