VÅRE KURS

Har du spørsmål eller ønsker å booke kurs ta kontakt på booking@adamogeva.no

Ønsker du å bli frisør, men har lite eller ingen erfaring? Da er grunnutdannelse i frisørfaget starten for deg! Søknadsskjema finner du her her.

Finner du ikke kurset som passer for deg? Vi tilbyr også skreddersydde kurs etter dine behov og drømmer. Ta kontakt med oss for mer informasjon.

Ta også gjerne en titt innom vårt Digitale Akademi her!

Vi gleder oss til å se deg!
Hilsen alle oss på Adam og Eva Akademiet

KURSKALENDER 2024

Q&A

Hvor melder jeg meg på kurs?

Påmelding til kurs sendes til - booking@adamogeva.no

Hvor mye koster kursene?

Pris per kurs: 3000kr

Masterclass: 3150kr per dag

(kjøp av dukkehode kommer i tillegg).

* Look and Learn: 1750kr.

Avmeldingsfrist 2uker før kursstart.

Hvor holdes kursene?

Sted:  Adam og Eva Akademiet, Schweigaardsgate 14, 0185 Oslo.

Utstyrsliste, detaljer og modelltider vil komme i etterkant av bekreftet påmelding.

Hvem kan delta på kurs?

Frisører og lærlinger (med noe erfaring) kan delta på alle kurs.

Hvor mange plasser har vært kurs?

Det vil være 12stk eksklusive plasser per «emnebasert» kurs med våre Akademi Artister, og ingen begrensning på våre «Look and Learn» med vår kreative leder Eirik Thorsen.

Hva er How to CUT IT / Hands on workshop?

How to CUT IT / Hands on workshop er et kurs som har fokus på teknisk klipp!

Kom ut av komfortsonen og fordyp deg, med eksperthjelp, i valgfri klipp! Ta med egnet modell/dukke til den klippen du ønsker å fordype deg i.

Hva er svennebrevstrening?

Vi tilbyr forberedende kurs, som gir deg en grundig innføring i de ulike svennebrev disiplinene.

Kurset vil passe for lærlinger som skal forberede seg mot svennebrevet. Vi jobber målrettet med kompetansemålene innenfor frisørfaget og det legges stor vekt på planlegging, dokumentasjon, gjennomførelse og vurdering. Kurset blir gjennomført med demonstrasjoner og "hands on - trening" på modell. Kurset er basert på 4 moduler, og dagene kan bookes separat eller full uke.

Hva er grunnutdannelse i frisørfag?

Ønsker du å bli frisør, men har lite eller ingen erfaring? Da er dette starten for deg! Adam og Eva Skolen er i dag anerkjent i hele landet for høy kvalitet, dyktige elever og undervisningspersonell. Skolen går over 6.måneder for du går ut i en betalt læretid. Eget søknadsskjema til Skolen finner du her.

SVENNEBREVSTRENING - KURS

For deg som er lærling og skal opp til svennebrevet

Er du en av de som snart skal opp til svennebrevet?

Kurset vil passe for lærlinger som skal forberede seg videre mot et svennebrev. Man jobber målrettet med kompetansemålene innenfor frisørfaget. Det vil legges stor vekt på planlegging, dokumentasjon, gjennomførelse og vurdering.

Kurset blir gjennomført med demonstrasjoner og "hands on - trening" på modell. Kurset er basert på 4 moduler, dagene bookes separat:

TEGNING - 4 timers kurs

• Strukturtegning
  • Projeksjontegning
  • Skissetegning
  • Arbeidsbeskrivelser

Dato: 2.april 2024

Pris: 1990,- eks. mva

HERRE - 1 dags kurs med praktisk arbeid og demonstrasjon

• Form
  • Teknikk
  • Frisyreform
  • Maskuline uttrykk

Dato: 3. april 2024

Pris: 2750,- eks. mva

OPPSETTING - 1 dags kurs med praktisk arbeid og demonstrasjon

• Brudefrisering
  • Klassisk oppsett
  • Kreativt oppsett

Dato:4.april 2024

Pris: 2750,- eks. mva

KLIPP, KJEMI OG FRISYREFORMING - 2 dags kurs med praktisk arbeid og demonstrasjon

• Klippeteknikker og former
  • Farge og strukturomforming
  • Føn og styling

Dato: 2.april (Innføring) og 5.april (praksis) 2024

Pris: 2750,- eks. mva per dag

Skreddersyddkurs for din lærling

Har dine lærlinger behov for å få skreddersydd kurs? Strekker ikke tiden til for gi den hjelpen du ønsker?

Adam og Eva Akademiet skreddersyr kurs i tråd med deres behov. Ta kontakt med oss og vi har muligheten til å finne den beste løsningen som passer for deg og dine ansatte.

De skreddersydde kursene holdes i våre lokaler sentralt i Oslo.

Tips til skreddersyddkurs:

• Tegning
  • Svennebrevstrening m/emner tilpasset deres behov

EIRIK THORSEN
KREATIV LEDER, ADAM OG EVA OG
EIER AV ADAM OG EVA GRENSEN, GRÜNERLØKKA, STAVANGER OG ST.HAUGEN.

"Slik frisørbransjen er i dag er det alfa omega å ha de grunnleggende fagkunnskapene på plass. Nye trender kommer raskere enn før, og mange ser det som utfordrende å følge med. Alle mine ansatte har vært i gjennom akademikursene Adam og Eva Akademi tilbyr, og dette gjør at de føler seg trygge i hverdagen, og kan virkelig leke seg med kundene. Dette er en viktig investering for meg som salongeier. Som kreativ leder i Adam og Eva Gruppen er jeg selv med å utvikle akademikursene og holder de fortsatt. Jeg får nye «aha opplevelser» hver gang, da dette er kurs som fint kan gjennomføres flere ganger for å repetere og oppdatere fagkunnskap."