NY BLOGG!

Postet av Henriette Schaerr den 12. Jan 2015

Hei og velkommen til min blogg, her vil jeg skrive om hva jeg gjør på skolen og senere hva jeg gjør i lærlingetiden min.

Jeg går nå på Adam og Eva frisør skole som ligger i Oslo, har kun godt der en uke til nå, men er utrolig fornøyd med miljøet allerede! var utrolig nervøs for at jeg ikke skulle trives, men det var virkelig ikke et problem! Vi fikk utrolig god motakelse av lærerene den første dagen, selv om lærere var syke eller egentlig ikke skulle jobbe den dagen, kom de kun for og si hei til oss! så det gjorde at jeg fikk et fantastisk første inntrykk av skolen. dette er en privat skole hvor de har vekt på alt det grunnleggende innenfor frisør yrke, og jeg trives ikke like godt i teorien som jeg gjør i praktisk, noe jeg liker veldig godt med denne skolen.

Dette er noen av de jeg er så heldig og går i i klasse med!

Idag var vi første gang i salong, og det var både krevende og morsomt! Vi skulle for første gang gi hodebunnmassasje og vaske håret på hverandre. Det mest krevende var og ikke søle vann overalt og få riktig grep når vi skulle masere hodenunnen. Og imorgen har vi vår første prøve i teori, jeg gruer meg veldig. Fordi vi har fått mye pensum på kort tid. De fleste av oss håper prøver ikke blir for vanskelig, siden det er den første prøven. Men det er tross alt kun et halvt år med skole, som gjør at vi har intensiv læregang.

Blir publisert helt likt her: http://henrietteschaerr.blogg.no
-Henriette Schaerr