Fornøyd første kunde!

Postet av Bettina Wintermark den 4. Nov 2013

Idag startet vi salong på skolen. Med spenning tok jeg imot min første kunde...riktignok en god venn. Kan hende han gruet seg litt men sikkert ikke mer enn meg. Hans hår er utfordrende nok siden han er en skikkelig krølltopp; "Stoler på deg, har god tid jeg". Øystein har pleid å bli klippet av Theo (min sønn) som han mener er den frisøren som har klippet ham best. Ikke rart siden Theo har gått på Adam og Eva Frisørskolen for noen årssiden:-) Tenkte å bruke Øysteins hår til øving til fri form. Det har vært skremmende å tenke på fri form men fikk haha opplevelse sist onsdag når Alexandra visste oss hvordan man kommer litt ut av det vi har lært og hvordan man kan kombinere flere klippeteknikker. I dag skulle det bli kort gradering i nakken og sidene og like lengder på toppen. Strevet fælt med å klippe en kort guide i de lange krøllene men fant en god måte til slutt. Med flott støtte av læreren Mari, ble min aller første kunde veldig fornøyd. Forøvrig fikk han hjemmelaget quiche og capuccino til lunsj derfor ville han gjerne komme tilbake:-))
Moroa starter på torsdag med prøveeksamen. Alle modellene er så og si på plass! tvi tvi alle sammen:-)