Eksamenstid

Postet av Susan Magnussen den 15. Mai 2015

Nå er eksamenstiden i gang for fult!

Eksamenstiden begynte med klipp og farge med frisyreforming. Vi skulle klippe helform som skulle være kortere enn skulder lengde, gjøre en fargeendring med klassisk farge og en styling.

jeg fikk søsteren min til å sitte modell, derfor ble det en stor forandring siden hun hadde ganske langt hår fra før. Ble veldig kledelig med både farge og klipp.

Disse dagene har også gått til teorieksamen og to ulike privatist eksamener. Vi som har ordning fra Lånekassen har hatt eksamen i frisyredesig og produksjon som privatister på videregående skole.

Disse eksamene innebærer forståelse og kundens stil, ønske og behov. Man skal kunne planlegge behandlinger og forklare hva man gjør i ulike prosesser.

Denne uken har vi også fått tatt klassebilde!
Har gått et halvt år med denne supre gjengen :-)

Idag har vi hatt eksamen i permanent.

Min mor har fått fine krøller til 17.mai :-) her brukte jeg mursteinsvikling for å skape en bølge look for kort hår. Brukte inner secret olje fra Redken som jeg liker veldig godt og kan anbefale å bruke til permanent.

Nå har vi to praktiske eksamener igjen til mandag og tirsdag! Deretter begynner vi for fult med vårshowet vi skal ha 27.mai. Dette gleder vi oss veldig til!

Ønsker er alle en god helg og 17.mai 👍😊