Vårvisningen 2015

Postet av Susan Magnussen den 28. Mai 2015

Etter eksamenstiden var det fult fokus på vårvisningen vi skulle lage på skolen før avslutning. Vårt tema for visningen var tolkning av bildene til Adam og Eva.

Dette er frisyrene vi har gått ut fra siden vi da fikk tema tolket. I starten var det vanskelig og finne modeller siden det er mange korte frisyrer, men dette ordnet seg med tiden da vi til slutt endte opp med 33 modeller.

Jeg fant min modell på en side på nettet hvor en kan skrive at man trenger modeller. Hun hadde hår ned til midten av ryggen derfor ble vi enige om at hun hadde vært fin med en kul lob. Til styling på catwalken laget jeg litt store krøller for å få en klassisk look. Jeg syns hun ble kjempefin!

I denne visningen fikk jeg ansvaret for klærne, som var mange plagg å holde styr på. Men med hjelp fikk vi satt sammen alt av klær til de ulike modellene. Vi lagde et system som passet oss veldig bra slik at vi alltid kunne ha kontroll.

Vi valgte hardt mot mykt, det vel si skinn/svart og farger/pastell som vist på eksemplene:

Jeg vil si vi har jobbet godt for å få til et best mulig show å vise frem. Her er noen bilder videre av hva vi har jobbet med. Fikk ikke tatt et bilde av alle modellen desverre.

Vil takke alle modeller for deltakelse og et fantastisk show, også er jeg veldig stolt av medelevene mine.

Imorgen en er siste dag på skolen før en ny periode på utplassering, og deretter ut i læretid. Tiden flyr! 😊