OM OSS

Adam og Eva Skole og Akademi er Norges eldste private frisørskole og startet opp allerede i 1986.

Øistein Bjørndal (Adam og Eva Gruppen) og Per Kristian Idebøen (Spaghetti frisør) hadde etter mange år samarbeid i frisørfaget sett at faget trengte en fornyelse, ikke minst med hensyn til opplæringen av de kommende frisørene! Adam og Eva Skolen fikk en viktig rolle å fylle, som et supplement til den videregående skolen.

Adam og Eva Skolen tilbyr en spennende utdannelse som gir deg en trygg jobb i fremtiden, hvor du er i jobb allerede etter 6 måneder. Det er rullerende opptak med studiestart to ganger i året: januar og august. Søknadskjema finner du her.

Januar 2020 åpnet vi opp for eksterne bedrifter til å bli en del av vårt opplæringskontor. Hensikten vår er å kunne sikre at våre elever fra Adam og Eva Skolen får en trygg vei mot svenneprøven, da gjennom et samarbeid med seriøse bedrifter.

Om du allerede er frisør eller lærling, kan vårt Akademi og Opplæringskontor tilby deg videreutviklende kurs med bransjens beste konsulenter og oppfølging. For mer info se her.

Adam og Eva er anerkjent både nasjonalt og internasjonalt for sin banebrytende posisjon i faget og motebildet i nærmere 50år. Mange norske og internasjonale frisører har jobbet eller jobber i Adam og Eva – systemet. Dette har ført til at salongeiere over hele landet velger å rekruttere studenter fra vår skole.